News   /   آسيا   /   تلگرام

پیونگ یانگ: ترک خصومت علیه کره شمالی، پیش‌شرط مذاکره است

«کیم این ریونگ» معاون سفیر کرۀ شمالی در سازمان ملل در جریان یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک (29 اردیبهشت 1396، عکس ازخبرگزاری فرانسه)

کرۀ شمالی سیاست خصمانۀ امریکا را ریشۀ همۀ مشکلات و مانعی برای برگزاری هرگونه مذاکرات احتمالی دانسته و تاکید کرده است با ادامۀ سیاست‌های خصمانۀ واشنگتن مذاکرات با امریکا غیرممکن است.

با ادامۀ تنش‌ میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، کیم این ریونگ، معاون سفیر کرۀ شمالی در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد امریکا علت ریشه‌ای همۀ مشکلات است.

وی تاکید کرد امریکا برای مذاکرات تمایل نشان داده اما مهم عملکرد است نه حرف.

معاون سفیر کرۀ شمالی در سازمان ملل همچنین توقف رویکرد خصمانۀ امریکا علیه این کشور را لازمۀ حل همۀ مشکلات در شبه جزیرۀ کره دانست و تأکید کرد موضوع فوری که باید در شبه جزیره کره حل شود پایان دادن قطعی به سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی است.

کیم در حالی این اظهارات را بیان کرد که کمتر از یک هفته قبل چو سون هوی، معاون مدیر کل بخش امور امریکا در وزارت امور خارجۀ کرۀ شمالی اعلام کرد پیونگ‌یانگ درصورتی‌که شرایط مهیا باشد با واشنگتن گفت‌وگو خواهد کرد.

چند هفته پیش نیز دونالد ترامپ در اظهاراتی که انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشت گفت تحت شرایط مناسب آماده دیدار با کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی، است.

سئول و واشنگتن دربارۀ برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کرده‌اند، درحالی‌که کرۀ شمالی این برنامه‌ها را تدابیر بازدارنده و تدافعی علیه تجاوزات امریکا اعلام کرده است.

تصویری از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک دوربرد کرۀ شمالی (25 اردیبهشت 1396، عکس از رویترز)

تنش در شبه‌جزیرۀ کره در چند هفتۀ اخیر به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

هشدارهای لفظی میان پیونگ یانگ و واشنگتن در حالی ادامه دارد که دو طرف از تمایل برای مذاکره، البته با رعایت قید و شرط،  سخن می‌گویند.

در همین حال، آمریکا که پیشتر ناوگروه «کارل وینسون» را عازم شبه جزیره کره کرده بود، در اقدامی جدید ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» را که در آب‌های ژاپن در حال برگزاری رزمایش بود، عازم منطقه کره کرده است.

این ناو که ۴ هزار و ۵۳۹ خدمه دارد و از قابلیت حمل ۶۰ جنگنده برخوردار است، از روز پنج‌شنبه عازم کره شده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku