پیونگ‌یانگ به هر تجاوزی با حملۀ اتمی پاسخ می‌دهد

تصویری از ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینستون (17 آذر93) که برای عملیات پرواز در خلیج‌فارس آماده می‌شود. کارل وینسون اکنون برای اجرای مأموریتی که از آن به‌عنوان نمایش قدرت علیه کره شمالی یاد می‌شود، در شبه‌جزیره کره مستقرشده است.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

هم‌زمان با نزدیک شدن یک فروند ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا به شبه‌جزیره کره، پیونگ‌یانگ تهدید کرده است به هرگونه تجاوزی با حمله اتمی پاسخ خواهد داد.

این اعلان پیونگ‌یانگ در حالی است که رسانه‌های ژاپنی یکشنبه (3 اردیبهشت 96) از ملحق شدن دو کشتی نیروی دریایی ژاپن به ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا خبر دادند.

این دو ناو ژاپنی جمعه (اول اردیبهشت 96) سواحل غرب ژاپن را به‌منظور پیوستن به ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا موسوم به «کارل وینسون» ترک کردند. کارشناسان عزیمت ناو هواپیما امریکا به شبه‌جزیرۀ کره را نمایش قدرتی علیه کره شمالی توصیف می‌کنند که برنامه‌های نظامی موشکی و هسته‌اش واشنگتن را نگران کرده است.

رسانه‌های کره شمالی شنبه به نقل از منابع رسمی از آمادگی نظامی پیونگ‌یانگ برای واکنش به هر نوع تجاوزی خبر دادند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امریکا به دنبال آن است تا گروه‌های ناو هواپیمابر هسته‌ای را یکی پس از دیگری وارد آب‌های شبه‌جزیره کره کند. چنین ارعاب و باج‌خواهی هرگز موجب ترس کره شمالی نخواهد شد.»

امریکا، از چین، متحد اصلی کره شمالی و بزرگ‌ترین حامی اقتصادی این کشور خواسته است تا برای کمک به غیرهسته‌ای کردن پیونگ یانگ آن را تحت فشار قرار دهد . چین نیز گام‌های مشخصی را در این راستا اتخاذ کرده است.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا که در سفری رسمی در استرالیا به سر می‌برد اخیراً گفته بود: «گام‌هایی که چین تاکنون برداشته بی‌سابقه بوده‌اند و ما از اعمال فشار اقتصادی بره کره شمالی استقبال می‌کنیم.»

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا درفرودگاه سیدنی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این مقام آمریکایی همچنین اعمال فشار بیشتر پکن بر پیونگ‌یانگ را خواستار شد و افزود: «بر این باوریم که چین می‌تواند اقدامات بیشتری انجام دهد.»

پنس همچنین بار دیگر با هشدار به کره شمالی مبنی بر این‌که «تمامی گزینه‌ها روی میز است» آمادگی واشنگتن را برای حمله به کره شمالی اعلام کرد.

این در حالی است که کره شمالی و امریکا، هردو تهدیدات نظامی طرف دیگر را بی‌اهمیت تلقی کرده‌اند.

دولت امریکا دربارۀ آزمایش‌های اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرده است ولی پیونگ‌یانگ آزمایش‌های خود را نوعی اقدام بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی امریکا و کره جنوبی به این کشور می‌داند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku