News   /   سرخط   /   آمريکا   /   تلگرام

دونالد ترامپ خواهان تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی (تصیویر آرشیوی)

در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، خواهان تشدید تحریم‌ها علیه این کشور آسیایی شده است.

کاخ سفید روز یکشنبه با اشاره اینکه که پیونگ‌یانگ «برای مدت‌های مدید یک تهدید آشکار» بوده است، از تمامی کشورها خواست «تحریم‌های شدیدتری» را علیه این کشور اعمال کنند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است محل اصابت این موشک «به خاک روسیه نزدیک بود» و رئیس‌جمهور امریکا نمی‌تواند تصور کند که دولت مسکو از این مسئله خشنود باشد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی صبح یکشنبه «پرتابه‌ای نامشخص» را که ظاهراً موشک بالستیک بوده، از استان پیونگان پرتاب کرده است.

ستاد فرماندهی امریکا در منطقه اقیانوس آرام آزمایش موشکی جدید دولت پیونگ‌یانگ را تأیید کرد و افزود نوع موشک پرتاب‌شده را نتوانسته تشخیص کند.

گفته می‌شود این موشک بعد از پیمودن مسافتی بالغ بر 700 کیلوکتر در دریای ژاپن فرود آمده است.

بعد از این آزمایش موشکی، اچ‌آر مک‌مستر، مشاور امنیت ملی امریکا، در تماس تلفنی با کیم کوان-جین، رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی، توافق کردند برای خلع سلاح کره شمالی از تجهیزات هسته‌ای همکاری‌ها را افزایش دهند.

کره شمالی بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود هدف تحریم‌های بین‌المللی گسترده‌ای قرار گرفته است اما این تحریم‌ها در تلاش‌های پیونگ‌یانگ برای توسعه توان هسته‌ای و موشکی خود – که آن را وسیله‌ای بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی امریکا می‌داند - خللی وارد نکرده است.

مجلس نمایندگان امریکا چهارم می (14 اردیبهشت) تحریم‌هایی را علیه صنعت کشتیرانی و بخش صادرات کره شمالی وضع کرد. به موجب این تحریم‌ها، کشتی‌های تحت تملک یا اجاره کره شمالی حق تردد در آب‌های امریکا و پهلو گرفتن در بنادر این کشور را ندارند.

در همین حال، وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد تمامی روش‌های موجود را برای جلوگیری از دستری کره شمالی به سامانه‌های مالی جهانی مدنظر قرار داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku