News   /   آسيا

حمله طالبان در قندهار؛ مرگ سربازان افغان

عناصر طالبان (تصویر آرشیوی)

بنا بر اعلام دولت افغانستان، در حمله عناصر طالبان در ولایت قندهار جنوب این کشور نیروهای افغان متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پیکارجویان شب دوشنبه به اردوگاه اچکزی لشکر 205 ارتش در شهرستان «شاه ولی کوت» در ولایت قندرها حمله کردند.

در این بیانیه آمده است این حمله به کشته شدن دست‌کم 10 سرباز و مجروح شدن 9 تن دیگر منجر شد.

با وجود این، یک منبع امنیتی به رسانه‌های افغان گفت در این حمله 11 سرباز جان باخته‌اند.

در عین حال، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، خاطر نشان کرد نیروهای افغان چندین ساعت با عناصر طالبان جنگیدند و دست‌کم 12 نفر از آنان را به هلاکت رساندند.

این در حالیست که عناصر طالبان روز یکشنبه در حمله‌ای به پست بازرسی نیروهای امنیتی افغان در شهرستان سنگین واقع در استان هلمند شش افسر پلیس را کشتند و سه مأمور دیگر را مجروح کردند.

نیروهای ارتش افغانستان (تصویر آرشیوی)

آقانور کنتوزی، رئیس پلیس ولایت هلمند، گفت: «شورشیان... فرمانده این پایگاه را که در درگیری‌ها مجروح شده بود، ربودند.»

شدت حملات گروه طالبان علیه سربازان افغان و نیروهای تحت هدایت امریکا در سراسر افغانستان در فصل بهار به شدت افزایش می‌یابد و بسیاری از غیرنظامیان نیز در این حملات قربانی می‌شوند.

بنا به گفته مقام‌های افغان، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از هزار سرباز افغان و حدود 700 غیرنظامی در اینگونه حملات کشته شده‌اند.

در همین حال، امریکا می‌خواهد برای آموزش و کمک دادن به نیروهای افغان حدود سه هزار تا پنج هزار سرباز امریکایی دیگر را به این کشور جنگ‌زده اعزام کند.

امریکا و متحدان آن در سال 2001 و به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله و حکومت طالبان را سرنگون کردند اما این کشور از زمان دچار هرج و مرج و ناآرامی است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku