News   /   آمريکا

اعلام آمادگی ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از رویترز)

در شرایطی که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بالا گرفته است، رئیس‌جمهور امریکا از آمادگی خود برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در مصاحبه با نشریه بلومبرگ گفت: «اگر دیدار من با او اقدام صحیحی باشد... افتخار می‌کنم که این کار را انجام دهم.»

ترامپ تأکید کرد اگر «شرایط مناسب» برای این دیدار مهیا باشد، با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد.

وی افزود: «اکثر سیاستمداران هرگز همچنین حرفی نمی‌زنند ولی من اعلام می‌کنم که در شرایط مناسب با وی دیدار می‌کنم.»

رئیس‌جمهور امریکا در حالی این سخنان را مطرح کرد که  دو کشور به دلیل تحرکات نظامی واشنگتن در شبه‌جزیره کره و برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ به دفعات یکدیگر را تهدید کرده‌اند.

دولت ترامپ با اعلام اینکه همۀ گزینه‌ها روی میز است، ناو هواپیمابر یواس‌اس کارل وینسون و زیردریایی هسته‌ای یواس‌اس میشیگان را به این منطقه اعزام کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش امریکا همچنین انتقال بخش‌هایی از سامانه موشکی تاد را به کره جنوبی شروع کرده است.

در همین حال، پیونگ‌یانگ هشدار داده که در صورت مشاهدۀ کوچک‌ترین حرکت اشتباه از زیردریایی امریکایی مستقر در آب‌های شبه‌جزیره کره، آن را غرق خواهد کرد.‌

وب‌سایت دولتی اورمینزوکری یکشنبه نوشت: «درصورتی‌که زیردریایی هسته‌ای یو‌اس‌اس میشیگان کوچک‌ترین حرکت نامربوطی در آب‌های شبه‌جزیره کره انجام دهد... دیگر هرگز سطح آب را نخواهد دید.»

این پایگاه کرۀ شمالی همچنین اعلام کرد: «استقرار این زیردریایی هسته‌ای در آب‌های شبه‌جزیره کره، هم‌زمان با استقرار گروهی از ناوهای هواپیمابر، تهدید نظامی علیه ماست.»

کره شمالی هشدار داد چه زیردریایی‌های هسته‌ای و چه ناوهای هواپیمابر، در برابر قدرت نظامی ما به قراضه‌های آهن تبدیل خواهند شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku