News   /   آمريکا   /   تلگرام

نامزد سابق سنای امریکا: هیچ‌کس از برنامه‌های جاسوسی سیا مصون نیست

مارک دانکوف، نامزد سابق مجلس سنای امریکا

نامزد سابق مجلس سنای امریکا برنامه‌های جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) را «لجام‌گسیخته» توصیف کرد و گفت هیچ‌کس از آن مصون نیست.

سایت افشاگر ویکی‌لیکس چهارشنبه «جامع‌ترین» اسناد سیا را دربارۀ «هک مخفیانۀ اطلاعات در سراسر جهان» و سوءاستفاده از محصولات شرکت‌هایی چون اپل، گوگل، مایکروسافت و حتی تلویزیون‌های سامسونگ و تبدیل آن‌ها به میکروفون‌های مخفی فاش ‌کرد.

مارک دانکوف، تحلیلگر آمریکایی از تگزاس، در مصاحبه با پرس تی‌وی، برنامه‌های جاسوسی سیا را «لجام‌گسیخته» توصیف کرد و گفت ابعاد جاسوسی دولت امریکا از شهروندان بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می‌شده است.

دانکوف جاسوسی سیا از شهروندان را برخلاف قانون اساسی امریکا دانست و تصریح کرد افشاگری‌های جدید ویکی‌لیکس این واقعیت را نشان داد که هیچ‌کس از جاسوسی‌های دولت امریکا مصون نیست.

این تحلیلگر آمریکایی گفت جاسوسی‌های سیا، نگران‌کننده است و پرسش‌های جدی در مورد نقش نظارت این سازمان برانگیخته است.

در پی افشاگری اخیر ویکی‌لیکس، جاناتان لیو، سخنگوی سیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان در مورد صحت و یا محتوای اسناد اطلاعاتی اظهارنظر نمی‌کند.

ویکی‌لیکس دلیل افشاگری‌های خود دربارۀ جاسوسی سیا را لزوم آگاهی عمومی در خصوص این جاسوسی‌ها اعلام کرده است. افشای برنامه‌های جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) ممکن است ضربه‌ای بزرگ به این سازمان وارد کند.

دولت آمریکا، ویکی‌لیکس را ابزار سازمان‌های اطلاعاتی روسیه دانسته است.

سیا چندی پیش اعلام کرد عوامل اطلاعاتی روسیه از ویکی‌لیکس در کمک به شکست هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا و پیروزی دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه وی بهره برده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku