News   /   گزارش

گزارش: احداث اولین بیمارستان هسته‌ای ایران و غرب آسیا

آغاز عملیات احداث بیمارستان اتمی و مرکز ملی یون درمانی ایران با مشارکت اتریش آغاز شد. (عکس از خبرگزاری ایسنا)

ایران رسماً روند احداث اولین بیمارستان هسته‌ای را به منظور درمان بیمارانی که نیازمند دارو و تجهیزات پزشکی هسته‌ای هستند، آغاز کرده است.

ایران این بیمارستان را با همکاری اتریش در کرج احداث می‌کند؛ بیمارستانی که اولین بیمارستان در نوع خود در منطقۀ غرب آسیا به شمار می‌آید.

در همین رابطه، سامان کجوری، خبرنگار پرس تی وی، گزارش می‌دهد:

ایران روند احداث اولین بیمارستان هسته‌ای را در غرب آسیا آغاز کرده است. روند تکمیل این مرکز یون درمانی 3 سال طول خواهد کشید و پس از آن 2 سال زمان نیاز است تا آزمایش کامل این تأسیسات انجام شود.

این پروژه همکاری مشترکی میان ایران و اتریش است.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در حاشیۀ آغاز احداث این بیمارستان گفت: «این بیمارستان هسته‌ای خدمات تخصصی در اختیار بیمارانی که با کمک فناوری هسته‌ای از پرتودرمانی و تجهیزات مختلف استفاده می‌کنند، قرار می‌دهد. این مرکز پزشکی در غرب آسیا منحصربه‌فرد است و ایرانی‌ها دیگر برای پزشکی هسته‌ای، نیاز نیست به کشورهای خارجی سفر کنند. پیش از امضای برجام، نمی‌توانستیم چنین بیمارستان هسته‌ای داخل ایران بسازیم. برای تجهیز این بیمارستان حدود 250 میلیون دلار نیاز است.»

این بیمارستان هسته‌ای پیشرفته‌ترین تجهیزات رادیو درمانی را خواهد داشت. این فقط یک بیمارستان نیست، بلکه یک مرکز تحقیقات اتمی است، جایی که مهندسان بر روی مسائل پزشکی کار می‌کنند.

کلاوس اشنی‌برگر، شهردار شهر نیواشتاد اتریش، در حاشیۀ مراسم آغاز احداث این بیمارستان گفت: «امروز روزی فراموش‌نشدنی در تاریخ روابط ایران و اتریش است. پروژۀ احداث این مرکز یون درمانی با کمک ما آغاز شده است. مطمئن هستم که راه‌اندازی این مرکز در ایران توجه جهان را به خود جلب خواهد کرد.»

حدود 160 مرکز پزشکی هسته‌ای در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که سالانه به بیش از یک میلیون بیمار خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

یادداشت تفاهم احداث این پروژه چند ماه پس از توافق اتمی میان ایران و گروه 1+5 که تحریم‌های مرتبط با برنامۀ انرژی اتمی تهران را لغو کرد، امضا شد.

این مرکز پزشکی ظرفیت درمان بیش از یک هزار بیمار را در سال دارد که سالانه حدود 25 میلیون یورو برای کشور صرفه‌جویی خواهد داشت.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku