News   /   گزارش   /   تلگرام

گزارش: مسی ایرانی در مسیر شهرت

رضا پرستش، دانشجوی ایرانی که به خاطر شباهت بی‌نظرش به مسی ایران معروف شده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مسی ایرانی، لقبی است که به خاطر شباهت بی‌نظیر یک دانشجوی ایرانی به لیونل مسی، فوق ستارۀ آرژانتینی فوتبال جهان، به وی اعطا شده است.

یوسف جلالی، خبرنگار پرس تی وی در تهران، با رضا پرستش، مسی ایرانی، دیدار و با وی دربارۀ این شباهت صحبت کرده است.

دیدن لیونل مسی، فوق ستارۀ فوتبال آرژانتین، در خیابان‌های تهران و دور از سرزمین مادری‌اش، بسیاری را متعجب کرده است؛ اما این روزها، طرفداران مسی در ایران به‌سادگی می‌توانند عطش خود را برای دیدار با ستاره‌شان فرونشانند ...

رضا پرستش 25 ساله زندگی جدید خود را به‌عنوان همزاد مسی آغاز کرده است. داستان این شباهت به زمانی بازمی‌گردد که وی یک نوجوان بود.

رضا پرستش، جوان ملقب به مسی ایرانی، گفت: «حدود هفت یا هشت سال پیش، پدر و دوستانم به من می‌گفتند که من خیلی شبیه مسی هستم. در آن زمان توجه زیادی به این صحبت‌ها نمی‌کردم اما حدود 6 ماه قبل، پدرم از من خواست تا با پیراهن مسی از خودم عکس بگیرم و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنم. در آن زمان بود که من به مسی ایرانی معروف شدم.»

همه‌چیز رضا کاملاً شبیه مسی است؛ قدش، زبان بدنش و حتی ژست‌های صورتش. این شباهت نگاه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را بر آن می‌دارد تا با وی عکس سلفی بگیرند.

تنها در طول چند ماه، شباهت رضا به مسی زندگی وی را از یک دانشجوی عادی مهندسی عمران متحول کرد و تاکنون فرصت‌های زیادی پیش پای وی به‌عنوان تنها همزاد مسی قرار گرفته است.

رضا پرستش گفت: «من پیشنهادهای تبلیغاتی زیادی دریافت کرده‌ام. همچنین از من خواسته شده است تا در چند فیلم بازی کنم و برخی از این پیشنهادها را رد کرده‌ام. من باید در قبول این پیشنهادها خیلی وسواس داشته باشم تا به شهرت مسی لطمه وارد نشود.»

این شباهت غیرطبیعی به لیونل مسی موجب شهرت جهانی این دانشجوی ایرانی شده است. این شباهت فرصت‌های بی‌نظیری به وی داده است که اگر از آن‌ها استفاده کند، به‌زودی روند زندگی‌اش را به‌عنوان یک شخصیت معروف، تغییر خواهد داد. اما این موضوع دقیقاً چیزی است که وی را نیز نگران می‌کند و این سؤال برایش مطرح می‌شود: غیر از شباهت خدادادی به یک فوتبالیست حرفه‌ای، وی چه چیزی برای ارائه به هوادارانش دارد؟

رضا به غیر از شباهت به مسی، یک دانشجوی عادی است که دوست دارد به یک بازیگر بزرگ تبدیل شود. پیش از انتشار تصویر وی با پیراهن بارسلونا، وی زندگی دور از شهرت را تجربه می‌کرد.

به همین دلیل است که وی نمی‌خواهد فقط شبیه مسی باشد، بلکه می‌خواهد جا پای مسی بگذارد و کمک کند مردم زندگی شادی داشته باشند.

رضا پرستش افزود: «من با بیماران سرطانی دیدار کردم که دوست داشتند مسی را ببینند و این موضوع آن‌ها را خوشحال کرد. مسی نمی‌تواند به ایران بیاید تا به چنین افرادی کمک کند، اما مطمئنم که وی این کار را دوست دارد. بنابراین ترجیح می‌دهم نماینده‌اش در ایران باشم تا کمک کنم مردم زندگی شادتری داشته باشند.»

و در حال حاضر یکی از اهداف رضا یادگرفتن مهارت‌های مسی در فوتبال است. وی دوره‌های فشرده‌ای را برای ارتقاء مهارتش در فوتبال پشت سر می‌گذارد. وی همچنین در حال یادگیری زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی است تا بتواند به زبان مسی صحبت کند. در حال حاضر دستکم وی درست مانند مسی، کارهایی انجام می‌دهد که هوادارانش انتظار دارند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku