News   /   گزارش

گزارش: کاسبی چند میلیون دلاری مافیای ایتالیا از پناهجویان

کشتی در حال واژگون شدن پناهجویان (تصویر آرشیوی)

باندهای مافیا در ایتالیا با تحت کنترل گرفتن مراکز پذیرش پناهجویان ظرف دهه گذشته میلیون‌ها دلار پول به جیب زده‌اند.

در یکی از عملیات اخیر پلیس ایتالیا 68 نفر که عضو یک گروه مافیایی پرقدرت در جنوب این کشور بودند، بازداشت شدند.

مکس چی‌ویلی، خبرنگار پرس‌تی‌وی، گزارش می‌دهد.

گروه‌های تبهکاری سازمان‌یافته ایتالیا ظرف 10 سال گذشته از بحران پناهجویان که طی آن صدها هزار پناهجو وارد ایتالیا شده‌اند، درآمدهای غیرقانونی چندین میلیونی کسب کرده‌اند.

این مسئله نتیجه تحقیقات قضایی است که به دستگیری 68 فرد وابسته به گروهک مافیایی اندراگتا در منطقه کالابریا منجر شد.

افراد دستگیرشده به فریبکاری و گرفتن قراردادهای مدیریت بزرگترین مراکز پذیرش پناهجویان اروپا واقع در ایزولا دی کاپو ریتزوتو در جنوب این کشور متهم هستند

سرجیو نازارو، کارشناس مسائل گروه‌های مافیا، گفت: «جرائم سازمان‌یافته مافیا نوعی تجارت است که همواره به دنبال کسب پول از روش‌های جدید است. از هرچیزی که بتوانند پول در بیاورند مثل مواد مخدر، فحشا و پناهجویان هیچ فرقی برای‌شان ندارد.

بنا بر اعلام پلیس ایتالیا، شمار پناهجویان ثبت‌شده در مرکز کاپو ریتزوتو اغلب غیرمعقول بوده و مدیریت آن برای پناهجویان خیالی بودجه می‌گرفته‌اند. در این مرکز همچنین ده‌ها کودک بی‌سرپرست در شرایط غیربهداشتی نگهداری می‌شدند.

کسب و کار مرتبط با پناهجویان در ایتالیا می‌تواند بسیار پرمنفعت باشد. وزارت دارایی بودجه پذیرش پناهجویان را در سال 2017 حدود سه میلیارد یورو تخمین زده است و دولت روزانه 35 یورو برای تأمین هزینه‌های معیشت پناهجویان به مسئولان این مراکز می‌پردازد.

مارکو پاچیوتی، مسئول سیاست‌گذاری‌های مهاجرتی حزب دموکراتیک ایتالیا، خاطر نشان کرد: «پناهجویان روزانه به طور معمول دو تا سه یورو پول می‌گیرند و مابقی آن به مسئولان مرکز که باید خدمات باکیفیتی ارائه دهند، می‌رسد. مراقبت و تهیه غذا برای این پناهجویان، مشاغل متعددی را در سراسر ایتالیا ایجاد کرده است. بعضی مواقع، در برخی از این مراکز به پناهجویان غذای بسیار اندک و تاریخ‌گذشته می‌دهند. مسئولان باید بر اتفاقاتی که در این مراکز رخ می‌دهد، نظارت داشته باشند.»

در حال حاضر بیش از 175 هزار نفر در مراکز پذیرش پناهجویان در ایتالیا که پوشاک آنها را تأمین و کلاس‌های زبان‌آموزی برای‌شان برگزار می‌کند، اسکان یافته‌اند.

دولت ایتالیا باید نظارت بیشتری داشته باشد زیرا پیش از این اطلاعاتی مبنی بر مشکوک بودن آنجا وجود داشت. میلیون‌ها یورو از اروپا به اینجا سرازیر می‌شود که آزادانه به آن دست‌اندازی می‌کنند.

بیش از 45 هزار نفر از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون وارد ایتالیا شده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال 2016 میلادی 44 درصد افزایش یافته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku