هزینۀ چند میلیون دلاری امریکا برای نوسازی پایگاه مخفی در خاورمیانه

یکی از کارکنان نیروی هوایی امریکا هنگام کار در یک زیرساخت جدید در یک مکان نامعلوم در جنوب غرب آسیا؛ اول فروردین 1396 (عکس انتشاریافته از استارز اند استرایپز)

نیروی هوایی امریکا با اختصاص حدود 34 میلیون دلار به نوسازی یک پایگاه در خاورمیانه پرداخته است که گفته می‌شود مرکز کلیدی تدارکاتی در منطقه خواهد بود.

منبع خبری مستقل نظامی در امریکا موسوم به «استارز اند استرایپز» روز جمعه دربارۀ این موضوع گزارش داد، نیروی هوایی امریکا برای نوسازی یک پایگاه نظامی که در یک موقعیت نامعلوم در خاورمیانه قرار دارد، حدود 34 میلیون دلار هزینه کرده است.

بر اساس این گزارش، این پایگاه هوایی در میان نیروهای امریکایی به «راک» موسوم است.

نیروی نظامی در این طرح به تعمیر باند فرودگاه، گسترش مناطق تاکسی هواپیما و ساخت پناهگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین «ام کیو-9 ریپر» و منزلگاه‌های جدید است.

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «همان‌طور که مأموریت‌ها تغییر می‌کنند و عملیات‌ها کم و زیاد می‌شوند، تأسیسات ما و فضای عملیاتی ما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد... ساخت این پایگاه نیز نمونه‌ای است که به‌طور مستقیم با این‌گونه الزامات پیش رفته است.»

این پایگاه محل استقرار چند سی-130 و سی-17 است و در تدارک تجهیزات و نیروهای لازم برای شرکت در عملیات‌های فرماندهی مرکزی امریکا در افغانستان و ائتلاف به‌اصطلاح ضد داعش در عراق و سوریه، نقش دارد.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی امریکا همچنین از این پایگاه برای اجرای حملات سایبری و مأموریت هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کند.

هرچند فرماندهان نظامی امریکا هرگونه ارتباط مستقیم میان نوسازی و امکان حضور طولانی در منطقه را رد می‌کنند، اما به قصد خود برای حفظ حضور نظامی در آن منطقه اشاره داشته‌اند.

جیم متیس، وزیر دفاع امریکا، و ژنرال ژوزف دانفورد، رئیس ستاد فرماندهی مشترک ارتش امریکا گفته‌اند ارتش امریکا ممکن است حتی بعد از شکست تروریست‌های داعش، سال‌ها در عراق بماند.

هزینۀ تقریبی نظامی امریکا در هر سال 600 میلیارد دلار گزارش شده است، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، وعدۀ افزایش بودجۀ وزارت دفاع این کشور را داده و در همین راستا نیز افزایش ۵۴ میلیارد دلاری را پیشنهاد کرده است.

وی همچنین وعده داده است در دوران زمامداری وی بودجه ارتش شاهد افزایش تاریخی خواهد بود.

دولت ترامپ در بودجۀ سال 2018 میلادی خواستار افزایش 54 میلیارد دلاری بودجۀ دفاعی شده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku