News   /   آمريکا   /   تلگرام

نظرسنجی: نفرت‌ورزی در امریکا با آغاز ریاست جمهوری ترامپ افزایش یافته است

تصویری از دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نفرت‌ورزی و تعصبات نژادی در امریکا با انتخاب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا افزایش داشته است.

نزدیک به دوسوم از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جدید در امریکا معتقدند میزان نفرت و تعصب در این کشور از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری تشدید شده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاگ (Quinnipiac University) در ایالت کانتیکات که روز پنج‌شنبه (19 اسفند 1395) منتشر شد، حدود 63 درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند تعصب و نفرت‌ورزی از زمان انتخاب ترامپ در نوامبر 2016 افزایش یافته است.

تجمع مسلحانه اسلام ستیزان در مقابل مرکز اسلامی شهر ایروینگ در حومه کلانشهر دالاس در امریکا. 30 آبان 1394
تصویر آرشیوی از تجمع مسلحانه اسلام ستیزان در مقابل مرکز اسلامی شهر ایروینگ در حومه دالاس امریکا 30 آبان 1394

32 درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفته‌اند در میزان نفرت‌ورزی و تعصب تغییری احساس نمی‌کنند، درحالی‌که تنها دو درصد معتقدند نفرت کاهش یافته است. 

بر اساس این نظرسنجی، 77 درصد معتقدند جوامع اقلیت‌ در امریکا با تعصب و نفرت مواجه شده و این برخورد نفرت‌آمیز و متعصبانه مشکلی «بسیار جدی» یا «نسبتاً جدی» است.

حدود 70 درصد نیز احساسات ضد یهودی را مشکلی «بسیار جدی» یا «تا حدی جدی» دانسته اند، درحالی‌که در نظرسنجی ماه فوریه 49 درصد چنین عقیده‌ای داشتند.

گروه‌های فعال حقوق بشر نیز از موج جرائم برخاسته از نفرت علیه مسلمانان بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر 2016 در امریکا خبر داده‎اند.

بیشتر بخوانید:

افزایش جرائم ناشی از نفرت در امریکا پس از انتخاب ترامپ

افزایش جنایت ناشی از نفرت بعد از پیروزی ترامپ

آتش زدن یک مرکز اسلامی در فلوریدا

یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی موسوم به مرکز حقوقی مبارزه با فقر در جنوب (The Southern Poverty Law Center) که درزمینۀ مقابله با نفرت‌ورزی و تعصبات رفتاری و اعتقادی فعالیت می‌کند، در ماه نوامبر 2016  گزارش داد تنها در ده روز اول ریاست جمهوری ترامپ، 867 «رویداد ناشی از نفرت» را به ثبت رسانده است.

منتقدان می‌گویند انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، گروه‌های راست‌گرا و نژادپرستان سفیدپوست را جسورتر کرده و بیگانه‌‌گریزی و غیرستیزی را در سراسر این کشور افزایش داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku