اکثر سیاه پوستان و لاتین تبارها مورد خشونت پلیس امریکا

تظاهرات حمایت از حقوق سیاه پوستان در شهر نیویورک امریکا؛ 10 مرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتایج یک نظرسنجی در امریکا حاکی است دو سوم جوانان سیاه پوست و حدود نیمی از لاتین تبارها خشونت پلیس این کشور را تجربه کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی موسسه جن فوروارد نشان از آن دارد که دو سوم جوانان آفریقایی - امریکایی و حدود نیمی از لاتین تبارها می‌گویند آنها شخصا خشونت و آزار و اذیت نیروهای پلیس امریکا را تجربه کرده‌اند.

حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی کشتار اقلیت‌ها از سوی نیروهای پلیس امریکا را مشکلی بسیار بزرگ عنوان کرده‌اند.

این نظرسنجی در حالی برگزار شده است که در پی تیراندازی مرگبار نیروهای پلیس به چند جوان آفریقایی – امریکایی موجی از اعتراض را در مناطق مختلف امریکا به دنبال داشته است.

در تاریخ 5 جولای (15 تیر) آلتون استرلینگ در خلال درگیری با افسران پلیس در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا به ضرب گلوله کشته شد؛ یک روز پس از آن نیز فیلاندو کاستل به ضرب گلوله نیروهای پلیس در حومه شهر سنت پال در مینه سوتا جان سپرد.

مرگ این دو جوان حملات انتقام جولانه علیه پلیس را از سوی دو کهنه سرباز سیاه پوست امریکا به دنبال داشت؛ در تاریخ 7 جولای (17 تیر) در تیراندازی در دالاس در ایالت تگزاس، 5 افسر پلیس کشته شدند؛ در تاریخ 17 جولای (27 تیر) نیز 3 نیروی پلیس در باتون روژ به ضرب گلوله کشته شدند.

نتایج یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است، نشان می‌دهد که بیش از 55 هزار نفر از مردم امریکا در سال گذشته از سوی نیروهای پلیس کشته یا زخمی شده‌اند.

نتایج این مطالعه که در ژورنال پزشکی اینجری پریونشن انگلیس منتشر شد، نشان داد که بیشتر این مرگ‌ها بر اثر تیراندازی یا استفاده از شوکر روی داده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku