News   /   آمريکا

افزایش حمله به پلیس امریکا در پی خشونت مرگبار علیه سیاه‌پوستان

تصویری از تظاهرات امریکایی‌ها در اجتماع جنبش «اهمیت جان سیاه‌پوستان» علیه خشونت پلیس امریکا در شهر دالاس در ایالت تگزاس (17 تیر 1394 ، عکس از خبرگزاری فرانسه)

چند افسر نیروی پلیس در حملات پیاپی و کم سابقه اخیر در ایالت‌های تنسی، میسوری و جورجیا علیه نیروهای امنیتی، زخمی شده‌اند.

این حملات در حالی صورت گرفته اند که تنش و ناآرامی در ارتباط با خشونت مرگبار نیروی پلیس امریکا علیه امریکایی‌های آفریقایی‌تبار در هفته گذشته افزایش یافته است.

حملات اخیر به نیروی پلیس امریکا بعد از تیراندازی یک مرد مسلح به افسران پلیس در شهر دالاس در ایالت تگزاس روی داد.

پنج شنبه شب، در مرگبارترین حمله علیه نیروی پلیس امریکا بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 ، پنج نیروی پلیس در اثر تیراندازی یک مرد مسلح کشته و هفت پلیس دیگر زخمی شدند.

این حمله کم سابقه در جریان تظاهرات معترضان امریکایی علیه کشته شدن دو مرد سیاهپوست به دست پلیس امریکا در تگزاس صورت گرفت.

عصر چهارشنبه به وقت امریکا، «فیلاندو کستایل» مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه همسر و دختر 4 ساله‌اش در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های ایالت «مینه‌سوتا» بود، حین توقف در ترافیک هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. «آلتون استرلینگ» نیز سیاهپوستی دیگر بود که یک روز قبل از آن بر اثر گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.

این دو سیاهپوست تازه ترین قربانیانی هستند که در ادامه کشتار امریکایی‌های آفریقایی‌تبار در تیراندازی پلیس ایالات متحده به قتل رسیده‌اند؛ موج طولانی مدت خشونت‌های مرگبار علیه سیاه ‌پوستان در امریکا به جنبش اجتماعی «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» منجر شده است.

نیروهای پلیس امریکا در محل وقوع حادثه در دالاس (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گفته رئیس پلیس دالاس، میکا خاویر جانسون، تک تیرانداز 25 ساله سیاه‌پوست، که در حمله کمین به افسران نیروی پلیس در این شهر پنج افسر را کشت، گفته بود می خواهد «سفیدپوستان، به ویژه افسران سفیدپوست را بکشد.»

در شهر بریستول تنسی نیز یک افسر پلیس روز پنج شنبه در اثر اصابت گلوله زخمی شد. بنا به اعلام اداره تحقیقات تنسی مظنون این حمله لاکیم کئون اسکات نام دارد که 37 ساله است.

یافته‌های اولیه نشان می‌دهند اسکات احتمالا بر اثر ناآرامی‎های ناشی از تیراندازی‌های مرگبار اخیر نیروهای امنیتی امریکا علیه سیاه‌پوستان در نقاط دیگر این کشور، افسران سفیدپوست را هدف قرار داده است.

در شهر بالوین در میسوری نیز یک افسر پلیس صبح جمعه در جریان توقف ترافیک، از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفت که حال وی وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در شهر والدوستا در ایالت جورجیا نیز یک افسر پلیس روز جمعه بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان محل بستری شد.

به گفته توماس گالاتی، رئیس اطلاعات اداره پلیس نیویورک، ماموران این اداره در حال تحقیق و بررسی 17 مورد تهدیدی هستند که در پی قتل دو سیاه‌پوست در لوئیزیانا و مینه‌سوتا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به وقوع پیوسته است.

اطلاعات جمع آوری شده یک گروه فعال که در پروژه‌ای موسوم به «ثبت خشونت پلیس» نقش دارند، نشان می دهد در سال 2015 میلادی بیش از هزار و 150 نفر به دست نیروهای پلیس امریکا کشته شده‌اند که با دست کم 321 مورد قتل امریکایی‌های آفریقایی تبار از سوی بزرگترین اداره‌های پلیس در این کشور همراه بوده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku