News   /   آمريکا

پلیس امریکا علیه یک پیرزن 84 ساله سیاهپوست از اسپری فلفل استفاده کرد

ژنو اسمیت، پیرزن 84 ساله‌ای که که پلیس امریکا بر روی صورت وی اسپری فلفل پاشید.(17 مرداد 95)

ویدئویی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که یک افسر پلیس امریکا علیه پیرزنی 84 ساله‌ در داخل منزلش در اوکلاهاما از گاز فلفل استفاده کرده است.

به گزارش شبکه خبری فاکس 24، این ویدئو که 17 مرداد 95 (7 اگوست) ضبط شده است، نشان می‌دهد چگونه  افسران پلیس شهر ماسکووگی در ایالت اوکلاهاما که  ظاهرا برای بازداشت آرتور پائول بلک‌مون، پسر ژنوا اسمیت به منزل وی رفته‌اند، با لگد در را باز کرده و به زور وارد خانه می‌شوند.

پلیس امریکا مدعی است پسر این پیرزن به هنگام رانندگی از علامت «ایست» عبور کرده و زمانی که پلیس از وی خواسته است اتومبیل را در کناری متوقف کند، از این کار خودداری کرده است.

افسران پلیس امریکا سپس به منزل مادر باک موند آمدند و از او خواستند تا خود را تسلیم کند. افسران پلیس امریکا زمانی که بلک مون به فرمان پلیس بی اعتنایی کرده علیه وی از اسلحه شوکر استفاده کرده‌اند. 

در این ویدئو دیده می شود که یک افسر زن پلیس امریکا با خشونت به سمت این پیرزن فریاد کشیده و از وی می خواهد کنار برود  و او را تهدید می کند در صورتی که کنار نرود علیه وی از گاز فلفل استفاده می کند. در پی این اقدام پلیس ژنوا اسمیت بر کف زمین می‌افتد.

این پیرزن 84 ساله امریکایی کمی بعد در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: «من فقط بیرون آمدم و پرسیدم که چه اتفاقی افتاده که آن‌ها به روی من گاز فلفل پاشیدند.»

اسمیت که در مدت زمان بازداشت پلیس دچار حمله هراس (وحشت زدگی) شده است، پلیس را به  توسل به خشونت متهم کرد. وی می گوید  قصد دارد با گرفتن وکیل، پلیس را تحت تعقیب قانونی قرار دهد.

این در حالی است که رکس اسکریج، رئیس پلیس ماسکووگی بابت این حمله خشونت آمیز عذرخواهی نکرده و از محکوم کردن اقدام افسران خاطی خودداری کرده است.

خشونت پلیس امریکا علیه سیاهپوستان اعتراضات گسترده‌ای را در دو سال گذشته در سراسر امریکا موجب شده و ایجاد به جنبشی علیه نژادپرستی موسوم به «اهمیت جان سیاهپوستان» انجامیده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku