News   /   آمريکا

افزایش جرائم ناشی از نفرت در امریکا پس از انتخاب ترامپ

تصویری از معترضان که علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا در میدان یونیون نیویورک سیتی تظاهرات کرده‌اند .(20 آبان 95)

جنایات ناشی از نفرت و خشونت باانگیزه نژادپرستی علیه اقلیت‌ها در امریکا پس از انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور افزایش‌یافته است.

روز پنجشنبه (20 آبان 95) گزارش‌های متعددی درباره جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان، لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان امریکا در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

هواداران ترامپ متهم هستند که 24 ساعت پس از پیروزی خیره‌کننده وی، حملات متعددی ازجمله نوشتن شعارهای نژادپرستانه و تهدیدات مرگ  انجام داده‌اند. 

به گفته پلیس، دو مهاجم  در رویارویی با یک زن مسلمان در دانشگاه  سن‌دیگو در کالیفرنیا جملاتی را از ترامپ و علیه جامعه مسلمانان بیان کرده‌اند. مهاجمان سپس کیف پول، کوله‌پشتی و سوئیچ اتومبیل قربانی را از وی گرفته‌اند.

برخی از دانشگاه‌های امریکا نیز از نوشته‌شدن شعارهای نژادپرستانه بر روی دیوارهایشان ازجمله «فقط سفیدپوستان» و «امریکای سفیدپوستان»  خبر  دادند.

به گفتۀ دانشجویان، در دانشگاه نیویورک بر روی در نمازخانه دانشجویان مسلمان نام ترامپ نوشته‌شده است.

برخی از دانش‌آموزان در دبیرستانی در ایالت میشیگان نیز شعار سر می‌دادند:«دیوار بِکشید»، شعارهای این دانش‌آموزان به وعده‌های انتخاباتی ترامپ مبنی بر کشیده شدن  دیوار در مرز مکزیک اشاره داشت.

برخی از زنان مسلمان نیز گزارش دادند هواداران ترامپ قصد داشتند تا حجاب آنها را از سرشان بردارند. 

یک زن مسلمان گفت زمانی که وی سرگرم خرید در والمارت بوده است یک زن دیگر به وی نزدیک شده و روسری وی را عقب کشیده و خطاب به او گفته است: «دیگر نمی‌توانید حجاب داشته باشید بنابراین برو و به‌جای سرکردن این روسری آن را به دور گردنت ببند و خودت را با آن خفه کن.»

تظاهرات علیه ترامپ درمینه سوتا( 21 آبان 95، عکس از خبرگزاری فرانسه
تظاهرات علیه ترامپ در مینه‌سوتا(21 آبان 95، عکس از خبرگزاری فرانسه

ترامپ به دلیل استفاده از الفاظ تند علیه مسلمانان، مهاجران، زنان و دیگر گروه‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش با انتقادات زیادی روبروست.

مرکز قانون فقر جنوب (SPLC)، یک سازمان حقوق مدنی، که آمار مربوط به خشونت ناشی از نفرت را دنبال می‌کند، از افزایش خشونت ناشی از جنایت در دانشکده‌های سراسر این کشور خبر داده است.

مارک  پوتوک، از اعضای ارشد این نهاد، در گفت‌وگو با گاردین گفت: «به نظر من دلیل این امر کاملاً روشن است و علت آن انتخاب ترامپ است.»

وی افزود: «دلیل این  فلاکت و مصیبت، ترامپ است.»

روز پنجشنبه یک گروه حامی مسلمانان در امریکا از ترامپ خواست مخالفت خود را با جنایات ناشی از نفرت علیه دانشجویان مسلمان در سراسر امریکا ابراز کند.

شورای روابط اسلامی امریکا از مسلمانانی که می‌گویند حقوق‌شان نقض شده، نیز خواسته است برای تحقیقات بیشتر با پلیس تماس بگیرند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که اعتراضات گسترده علیه انتخاب ترامپ در سراسر شهرهای امریکا برای دومین روز متوالی ادامه داشت.

تظاهرات در پورتلند اورگن زمانی به خشونت کشیده شد که هزاران نفر در اعتراض به انتخاب ترامپ به خیابان‌ها آمدند.

شیشه فروشگاه‌ها و اتومبیل‌ها شکسته شد و پلیس این اعتراضات را شورش خواند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات مواد آتش‌زا پرتاب می‌کردند و سطل‌های زباله را آتش می‌زدند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku