News   /   آمريکا   /   تلگرام

تحلیلگر: جداسازی مادران و فرزندان در مرز امریکا با مکزیک شکنجه است

استفان لندمن، تحلیلگر و مجری رادیو در شیکاگو، در مصاحبه با پرس تی‌وی

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید طرح دولت امریکا برای جداسازی فرزندان از مادرهایی که به طور غیرقانونی از مرز امریکا عبور می‌کنند نوعی «شکنجه» است و بی‌تفاوتی واشنگتن را در قبال پیامدهای سیاست‌های خود نشان می‌دهد.

استفان لندمن، نویسنده و مجری رادیو در شیکاگو، این اظهارات را یکشنبه در مصاحبه با پرس‌تی‌وی و در واکنش به طرح جدید وزارت امنیت داخلی امریکا در خصوص اتخاذ سیاست‌هایی برای دلسرد کردن خانواده‌ها از سفر به امریکا، بیان کرد.

این طرح به دولت اجازه می‌دهد والدین را تا زمان موافقت با بازگشت و یا بررسی روند اداری پناهندگی‌شان در بازداشت نگه دارند. فرزندان آن‌ها نیز تا زمانی که به خویشاوندانشان در امریکا سپرده شوند و یا تحت سرپرستی دولت قرار بگیرند، تحت بازداشت حفاظتی در وزارت بهداشت خواهند بود.

این در حالی است که طبق قانون فدرال امریکا بازداشت‌های طولانی‌مدت برای کودکان ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، پیش‌تر خواستار پایان دادن به رویۀ «دستگیری و آزادی» این مهاجران شده بود.

لندمن به پرس تی‌وی گفت: «سیاست مهاجرتی ترامپ یکی از بی‌شمار سیاست‌های اسفناک وی است.»

این تحلیلگر افزود تصمیم دولت ترامپ مبنی بر جداسازی مادران و فرزندان «ظالمانه» است و نوعی «شکنجه» محسوب می‌شود.

لندمن همچنین گفت مشکل مهاجرت به دلیل جنگ‌ها و قراردادهای تجاری ناعادلانه‌ای که واشنگتن بر کشورهای دیگر تحمیل کرده چنین دامنۀ وسیعی یافته است.

وی افزود: «امریکا ابتدا جنگ‌ها را به راه می‌اندازد، مشکلات پناهجویان را ایجاد می‌کند و بعد آن‌ها را مسئول این مشکلات می‌داند.»

از اول اکتبر 2016 تا 31 ژانویۀ 2017 حدود 54 هزار کودک به همراه والدینشان در مرز امریکا با مکزیک دستگیر شدند. این رقم دو برابر بیشتر از بازه‌های زمانی مشابه در گذشته است.

مکزیک یکشنبه اعلام کرد مراکز مشاورۀ حقوقی در 50 کنسولگری خود در سراسر امریکا راه‌اندازی کرده تا از اتباع خود در مواجهه با سیاست‌های خصمانۀ ترامپ محافظت کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku