News   /   آمريکا   /   تلگرام

جداسازی مادران و فرزندان؛ راهکار تازۀ دولت ترامپ برای برخورد با مهاجران

دولت امریکا ممکن است فرزندان مهاجران غیرقانونی را از مادرانشان جدا کند (عکس از رویترز)

به گفتۀ مقام‌های امریکایی، بر اساس طرحی که وزارت امنیت داخلی امریکا آن را بررسی می‌کند، احتمالاً مادران و فرزندانی که به صورت غیرقانونی از مرز مکزیک به امریکا می‌روند، از یکدیگر جدا می‌شوند.

به گزارش رویترز به نقل از ۳ مقام دولت امریکا، یکی از دلایل ارائۀ این طرح جلوگیری از مهاجرت مادران به امریکا به همراه فرزندانشان است.

این طرح به دولت اجازه می‌دهد تا والدین را تا زمان موافقت با بازگشت و یا بررسی روند اداری پناهندگی‌شان در بازداشت نگه دارند. فرزندان آن‌ها نیز تا زمانی که به خویشاوندانشان در امریکا سپرده شوند و یا تحت سرپرستی دولت قرار بگیرند، تحت حمایت وزارت بهداشت خواهند بود.

در حال حاضر مهاجران غیرقانونی که از مکزیک به امریکا می‌آیند، پس از بازداشت آزاد می‌شوند و تا زمانی که منتظر طی مراحل قانونی تقاضای پناهندگی خود هستند، می‌توانند در امریکا بمانند. بر اساس حکم یک دادگاه تجدیدنظر در امریکا، بازداشت طولانی‌مدت کودکان ممنوع است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، پیش‌تر خواستار پایان دادن به رویۀ «دستگیری و آزادی» این مهاجران شده بود.

قسمتی از مرز امریکا با مکزیک (عکس از رویترز)

وزارت بهداشت امریکا و کاخ سفید هنوز دراین‌باره اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

در بیانیه‌ای که وزارت امنیت داخلی امریکا در رویترز منتشر کرد، آمده است این سفر برای کودکان خطرناک است و آن‌ها «معمولاً مورد آزار و سوءاستفاده قرار می‌گیرند و حتی ممکن است جان خود را از دست بدهند».

در ادامۀ این بیانیه آمده است وزارت امنیت داخلی امریکا به طور مستمر گزینه‌هایی را بررسی می‌کند که «ممکن است این افراد را از شروع چنین سفری دلسرد کند».

هنری کولار، یکی از نمایندگان دموکرات کنگرۀ امریکا، این طرح را محکوم کرد و در بیانیه‌ای گفت: «جداسازی مادران و فرزندان اقدامی اشتباه است.»

وی افزود: «این همان نقطه‌ای است که ما از مسئلۀ امنیت مرزها دور شده و وارد مسئلۀ نقض حقوق بشر می‌شویم.»

از اول اکتبر 2016 تا 31 ژانویۀ 2017 حدود 54 هزار کودک به همراه والدینشان در مرز امریکا با مکزیک دستگیر شدند. این رقم دو برابر بیشتر از بازه‌های زمانی مشابه در گذشته است.

جمهوری‌خواهان در کنگرۀ امریکا معتقدند زنان مکزیکی خطر این سفر را به همراه فرزندانشان به جان می‌خرند چراکه اطمینان دارند به‌سرعت از بازداشت آزاد می‌شوند و پروندۀ آن‌ها طی سال‌های آینده در دادگاه‌ها به جریان می‌افتد.

اما مدافعان حقوق مهاجران نظر دیگری دارند. آن‌ها می‌گویند فقر و بروز خشونت‌ها در امریکای مرکزی مادران را مجبور به مهاجرت به ایالات‌ متحده می‌کند، بنابراین باید به آن‌ها پناهندگی اعطا کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku