News   /   اروپا

نویسنده انگلیسی: تندروهای اروپایی تحت تاثیر وهابیت هستند

«تندروهای اروپایی تحت تاثیر وهابیت هستند»

شبکه پرس تی‌وی با کریس بامبری، نویسنده و روزنامه‌نگار ساکن لندنِ انگلیس و فردریک پیترسون، مشاور سابق کنگره امریکا از واشنگتن درباره جذب شدن برخی اروپایی‌ها به گروههای تروریستی همچون داعش مصاحبه کرده است.

به عقیده بامبری، اروپایی‌هایی که به داعش می‌پیوندند دانش اسلامی کافی ندارند و قرآن کریم را مطالعه نکرده‌اند؛ در عوض مغزشان با تفاسیری که سلفی‌ها و وهابی‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی به خوردشان می‌دهند، پُر شده است.

وی تصریح کرد تندروهای اروپایی به ویژه در کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان و انگلیس از نرخ بالای «بیکاری» و «فقر» رنج می‌برند و از زمان حملات 11 سپتامبر نیز با «نظارت و آزار پلیس» رو‌به‌رو هستند.

بامبری گفت تندروها بر این باورند که با پیوستن به برخی گروههای خاص «می‌توانند کسب هویت کنند و از جوامع اروپایی که آنها را طرد کرده‌اند، انتقام بگیرند.»

این نویسنده افزود عربستان سعودی برای ترویج وهابیت بخش اعظم بودجه گروه‌های تندرو را در اروپا تامین می‌کند.

وی افزود وهابیت مردم را به سوی جنگ و تفکر تکفیری می‌کشاند.

تصویر یکی از تروریستهای خارجی داعش

تهدید داخلی

پیترسون نیز بر این باور است که «تهدید حقیقی برای اروپا از داخل (این قاره) نشات می‌گیرد»، جایی که «پرورش‌دهندۀ یک یا دو نسل از افرادی است که کمبود هویت دارند.»          

وی می‌گوید این حس بی‌هویتی از درون یک جامعه مهاجر ناشی شده و باعث به وجود آمدن احساس خشمی می‌شود که دولت‌های اروپایی و مهاجران مسئول آن هستند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku