News   /   سرخط   /   آسيا   /   تلگرام

موشکی که کرۀ شمالی اخیرا آزمایش کرده آمادۀ استفاده است

کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی هنگام دیدن آزمایش موشکی (31 اردیبهشت 1396)

کرۀ شمالی می‌گوید موشکی که اخیراً آزمایش کرده، آمادۀ استقرار و استفاده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز دوشنبه با تأیید آزمایش یک موشک بالستیک میان برد اعلام کرد این سامانه تسلیحاتی هم‌اکنون آماده استقرار و استفاده نظامی است.

بنا به اعلام ستاد مشترک نیروهای مسلح کره‌ جنوبی، موشک زمین به زمین پوکگوک‌سونگ-2 که روز یکشنبه آزمایش شد، مسافتی حدود ۵۶۰ کیلومتر را بر فراز دریای ژاپن طی کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی بر این آزمایش نظارت داشته و ضمن ابراز رضایت فراوان از آن، نتایج این آزمایش را کامل و عالی دانسته است.

وی همچنین پوکگوک‌سونگ-2 را موشکی بسیار دقیق و نوعی «سلاح استراتژیک موفقیت‌آمیز» توصیف کرده است.

تصاویر تلویزیونی از آزمایش موشکی کرۀ شمالی که روز دوشنبه (اول خرداد 1396) در یک ایستگاه راه‌آهن در سئول، پایتخت کرۀ جنوبی، پخش شد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

موشک پوکگوک‌سونگ-2 در ابتدا در ماه فوریه آزمایش شد. این موشک از سوخت جامد استفاده می‌کند که برخلاف تقریباً همه موشک‌های پیونگ‌یانگ، امکان شلیک فوری را فراهم می‌کند.

دومین آزمایش این سامانۀ موشکی روز یکشنبه (31 اردیبهشت 1396) در نزدیکی پوکچانگ در استان پیونگان انجام شد.

 تنش در شبه‌جزیره کره با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به‌طور بی‌سابقه افزایش یافته است.

آمریکا در هفته‌های گذشته یک ناوگروه ضربتی را به آب‌های این منطقه اعزام کرده و کره شمالی در واکنش به این موضوع، از امکان حملۀ پیش‌دستانۀ هسته‌ای خود خبر داده است.

پیونگ‌یانگ همچنین هفته گذشته موشکی را آزمایش کرد که به گفتۀ تحلیلگران عملکردی فراتر از انتظار داشته و می‌تواند دست‌کم مسیری به طول چهار هزار کیلومتر را طی کند.

هم‌زمان گزارش رسانه‌های شرقی از خالی شدن منطقه اطراف سایت اتمی «پونگ گیه ری» کره شمالی حکایت دارد که می‌تواند نشان از آماده شدن این کشور برای یک آزمایش هسته‌ای جدید باشد.

کره شمالی تاکنون پنج بار در سال‌های 2006، 2009، 2013 و 2016 دست به آزمایش هسته‌ای زده و با تحریم‌های سازمان ملل متحد و دیگر کشورها مواجه شده است.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز سه‌شنبه به درخواست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای بررسی آزمایش موشکی جدید کره شمالی تشکیل جلسه فوق‌العاده دهد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku