News   /   آمريکا   /   تلگرام

ترامپ: اتهامات فساد علیه من دروغ است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا (22 دی 95، عکس از رویترز)

دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده امریکا در اولین کنفرانس خبری خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اتهامات مطرح شده علیه خود درباره روابطه با روسیه را «دروغین» توصیف کرد. 

ترامپ در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی با تشکر از خبرگزاری‌هایی که در این نشست حاضر شده‌اند، اخبار منتشر شده درباره فساد اخلاقی‌اش را از سوی سازمان‌های اطلاعاتی دانسته و ضمن غلط توصیف کردن آنها، تصریح کرد چنین اخباری حتی نباید اجازه منتشر شدن را می‌داشت.

ترامپ تأکید کرد: «این (ادعاها) همگی اخبار ساختگی است. چیزهای دروغ است. این (مسائل) رخ نداده‌اند.»

وی افزود: «گروهی از مخالفان، افراد بیمار، گردهم آمدند و این مزخرفات را سرهم کردند.»

رئیس‌جمهور منتخب امریکا خاطرنشان کرد این اطلاعات را «شاید آژانس‌های اطلاعاتی فاش کرده باشند، چه کسی می‌داند، ولی شاید کار آژانس‌های اطلاعاتی باشد که (در اینصورت) لکۀ ننگی در سابقۀ آنها خواهد بود.»

این مقام امریکایی همچنین در توئیتر از تلاش‌های سیاسی که علیه او در جریان است انتقاد کرد و گفت: «آیا ما در آلمان نازی زندگی می‌کنیم؟»

رسانه‌های امریکایی در حالی گزارش‌های جنجالی مربوط به ترامپ را منتشر کرده‌اند که او 9 روز دیگر وارد کاخ سفید می‌شود.

در این گزارشها که روز سه‌شنبه منتشر شد، آمده است روسیه شش ویدئوی غیراخلاقی را که ترامپ در سال 2013 هنگام حضور در یک هتل لوکس در مسکو، پایتخت روسیه، تهیه کرده است در اختیار دارد و احتمال می‌رود از این فیلمها برای باج‌خواهی از رئیسجمهور آتی امریکا استفاده شود.

سی‌ان‌ان در گزارش خود ذکر کرده است که این پرونده، نتیجۀ تحقیقاتی است که یک کارمند سابق سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا (ام‌آی6) در سال گذشته صورت داده است.

با وجود این، دولت روسیه این گزارش‌ها را «کاملاً جعلی» خواند افزود مسکو هیچ‌گونه اطلاعاتی که منجر به رسوایی ترامپ شود، در اختیار ندارد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا ادامه داد: «روسیه در زمان رهبری من بیشتر از رهبری هر کسی دیگر، به کشور ما احترام خواهد گذاشت...روسیه، چین، ژاپن، مکزیک و هر کشور دیگری در زمان ریاست جمهوری من بسیار بیش از دولت قبل به آمریکا احترام خواهند گذاشت.»

رئیس جمهور منتخب آمریکا با اشاره به تصمیمش برای ساخت دیوار حائل بزرگ در مرز مکزیک برای ممانعت از ورود پناهندگان گفت ساخت آن را آغاز خواهد کرد اما هزینه سرسام‌آور آن را از دولت مکزیک خواهد گرفت: «من به دولت مکزیک احترام میگذارم، مردم این کشور را خیلی دوست دارم. اما مکزیک از ایالات متحده سوءاستفاده کرده. ما دیوار را خواهیم ساخت.»

وی اذعان کرد آمریکا از نظر دفاع سایبری جزو ضعیف‌ترین کشورهاست و در برابر هک شدن بی‌دفاع است زیرا کسانی بر سر کار هستند که نمی‌دانند چه می‌کنند: «چینی‌ها ۲۲ میلیون حساب در آمریکا را هک کردند. آن‌ها در دریای چین جنوبی از ما سوءاستفاده می‌کنند.»

در حالی که تعداد زیادی از خبرنگاران سوالات خود را نپرسیده و خواهان اجازه برای صحبت داشتند، ترامپ به ناگاه از حضور همگی تشکر و خداحافظی کرده و سخنرانی‌اش را پایان داد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku