News   /   آمريکا

راهپیمایی 66 هزار بانوی امریکایی در واشنگتن

یک صفحۀ فیس‌بوک با نام «راهپیمایی بانوان در واشنگتن» توجه مردم سراسر امریکا را جلب کرده است.

بیش از 66 هزار بانوی امریکایی از تمایل خود برای شرکت در یک راهپیمایی گسترده در 21 ژانویه (2 بهمن) در واشنگتن خبر داده‌اند.

این راهپیمایی قرار است یک روز پس از آغاز دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برگزار شود.

یک صفحۀ فیس‌بوک با نام «راهپیمایی بانوان در واشنگتن» توجه مردم سراسر امریکا را جلب کرده است.

از دوشنبه (24 آبان) علاوه بر کسانی که با قطعیت از «شرکت» در این راهپیمایی خبر دادند، 156 هزار نفر دیگر نیز از «علاقۀ» خود به شرکت در این رویداد پرده برداشتند.

مردم سایر ایالت‌های امریکا نیز با ابراز علاقه به این مسئله برای برگزاری راهپیمایی‌های مشابه اعلام آمادگی می‌کنند.

طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، این راهپیمایی که اندکی پس از آغاز دورۀ زمامداری ترامپ برگزار خواهد شد ممکن است به یک راهپیمایی ضد ترامپ مبدل شود.

راهپیمایی گروهی از معترضان امریکایی، به‌ویژه بانوان علیه دونالد ترامپ در مقابل برج ترامپ در شهر نیویورک، 13 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
راهپیمایی گروهی از معترضان امریکایی، به‌ویژه بانوان علیه دونالد ترامپ در مقابل برج ترامپ در شهر نیویورک، 13 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه) 

بااین‌حال یکی از سازمان‌دهی کنندگان این راهپیمایی به شبکۀ خبری «سی‌ان‌ان» گفت این راهپیمایی تنها با هدف جلب‌توجه به مسائل بانوان ازجمله تجاوز جنسی و تبعیض در محل کار برگزار خواهد شود.

وی با اشاره به اینکه هر دو حزب سیاسی امریکا از این راهپیمایی حمایت می‌کنند، افزود: «ما قدرتمند هستیم اما این یک انتخابات بسیار متفاوت برای عدۀ زیادی از بانوان بوده است.»

در صفحۀ فیس‌بوک این راهپیمایی آمده است این یک «راهپیمایی فراگیر» برای «تمامی کسانی است که از حقوق بانوان حمایت می‌کنند.»

خبر اعلام برگزاری این راهپیمایی، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مطرح شد که به‌رغم انتقادها از نحوۀ رفتار وی با بانوان صورت گرفت.

چندی پیش واشنگتن‌پست فایلی ویدئویی منتشر کرد که در آن شنیده می‌شود ترامپ صحبت‌های زشتی دربارۀ زنان و ارتباط با آن‌ها مطرح می‌کند.

انتشار این فایل، نه‌تنها موجب شد تا حمایت‌های مردمی از ترامپ کاهش یابد، بلکه خشم مقامات حزب جمهوری‌خواه امریکا را به دنبال داشت.

راهپیمایی یادشده می‌تواند مشکل جدیدی برای ترامپ ایجاد کند که پیروزی وی در انتخابات، خشم بسیاری از امریکایی‌ها را برانگیخته است.

هزاران معترض با برپایی راهپیمایی در مناطق مختلف امریکا از ترامپ می‌خواهند به علت وعده‌های انتخاباتی نژادپرستانه و تفرقه‌انگیز خود استعفا دهد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku