News   /   آمريکا   /   مصاحبه

«سیاست‌های محبوب سندرز می‌توانست به پیروزی وی در انتخابات بی‌انجامد»

برنی سندرز، سناتور ورمونت

یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید سیاست‌های پیشنهادی برنی سندرز، سناتور ورمونت پیش از اعلام حمایت وی از هیلاری کلینتون آن‌قدر «محبوب» بود که می‌توانست درنهایت به پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا منجر شود.

سندرز در پی شکست در دور اولیۀ انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که درنهایت به پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، منجر شد، از هم‌حزبی خود یعنی کلینتون حمایت کرد.

کیث پرستون، سردبیر پایگاه اینترنتی «اتک د سیستم» یکشنبه (23 آبان) در مصاحبۀ تلفنی با پرس تی‌وی تأکید کرد ترامپ به‌این‌علت در انتخابات به پیروزی رسید که توانست از «منطقۀ «کمربند زنگ‌زده» بگذرد که مناطقی از امریکا را در برمی‌گیرد که تعداد زیادی از صنایع سنگین در آن قرار دارد و سیاست‌های نو لیبرالی که هیلاری کلینتون نیز قهرمان آن است، به بروز بیکاری و فقر گسترده در این منطقه منجر شده است.»

پرستون در ادامه به نتایج نظرسنجی‌های پیش از انتخابات اشاره کرد که نشان می‌داد سندرز درصورتی‌که به‌جای کلینتون به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها انتخاب‌شده بود، می‌توانست ترامپ را شکست دهد.

طبق نظرسنجی «گراویس مارکتینگ» که 2 روز پیش از انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) در امریکا برگزار شد، سندرز می‌توانست 56 درصد از آراء را به خود اختصاص دهد درحالی‌که ترامپ تنها موفق به کسب 44 درصد از آراء می‌شد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد در صورت انتخاب سندرز به‌جای کلینتون، وی از حمایت بیشتر سومین حزب امریکا (حزب آزادی‌خواه و سبز) برخوردار می‌شد.

هیلاری کلینتون، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا (چپ) در یک مناظرۀ اولیۀ انتخاباتی به سخنان برنی سندرز، رقیب دموکرات خود گوش می‌دهد، 16 اسفند 1394 (عکس از رویترز)
هیلاری کلینتون، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا (چپ) در یک مناظرۀ اولیۀ انتخاباتی به سخنان برنی سندرز، رقیب دموکرات خود گوش می‌دهد، 16 اسفند 1394 (عکس از رویترز)

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: «شواهد و مدارک نشان می‌دهد که احزاب اقلیت در تعدادی از ایالت‌های مهم که ترامپ در آن‌ها به پیروزی رسید ازجمله ویسکانسین، میشیگان، فلوریدا و پنسیلوانیا به کلینتون بیش از ترامپ لطمه زدند. اگر این آراء (حزب سوم) به هیلاری کلینتون اختصاص می‌یافت، احتمالاً وی در این ایالت‌ها به پیروزی می‌رسید و به‌عنوان رئیس‌جمهور امریکا انتخاب می‌شد.»

پرستون افزود ترامپ از سوی دیگر توانست «عملکرد جمهوری‌خواهان را در میان اقلیت‌های نژادی و قومی بهبود ببخشد.»

وی در ادامه گفت، (هیلاری کلینتون) وزیر خارجۀ سابق امریکا و سناتور نیویورک «نامزد ناشایستی» بود.

این تحلیلگر سیاسی تأکید کرد: «وی (کلینتون) یک نامزد قابل‌توجه نبود؛ طرفداران حزب وی (دموکرات) نیز بارها از اینکه مجبور بودند به او رأی دهند ابراز ناراحتی کرده بودند. عدۀ زیادی معتقدند که وی برای جلوگیری از نامزدی سندرز در روند انتخابات تقلب کرده بود.»

پرستون در ادامه گفت نامزد سویالیست‌ها (سندرز) «با توجه به بسیاری از شاخصه‌های جمعیت شناختی که به پیروزی ترامپ کمک کرد، (از کلینتون) محبوب‌تر بود.»

در همین حال، سندرز در واکنش به گمانه‌زنی‌ها دربارۀ اینکه وی در صورت شرکت در انتخابات امریکا می‌توانست ترامپ را شکست دهد تنها به گفتن این جمله که دموکرات‌ها باید روی آینده تمرکز کنند، بسنده کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku