News   /   آمريکا

برنی سندرز: به هیلاری کلینتون رای می‌دهم

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا می‌گوید به هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای خواهد داد.

سندرز، روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون MSNBC که از وی پرسیده بود آیا در ماه نوامبر به کلینتون رای خواهید داد گفت: «بله. قصد دارم هر کاری در توان دارم برای شکست دونالد ترامپ انجام دهم. فکر می‌کنم اگرترامپ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، برای کشور فاجعه به بار خواهد آورد.»

کلینتون توانسته است آرای کافی هیأت‌های نمایندگی را در حزب دموکرات برای نامزدی نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد، اما هنوز به طور رسمی به عنوان نامزد نهایی حزب معرفی نشده است. قرار است دموکراتها گردهمآیی ملی خود را از تاریخ چهارم تا هفتم مرداد برگزار کنند و نامزد خود را به طور رسمی معرفی کنند.   

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا

سندرز 28 خرداد نیز به طور تلویحی حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام و تاکید کرده بود با کلینتون برای شکست ترامپ همکاری می کند.

سندرز گفته بود:«اصلی ترین هدف سیاسی ما در 5 ماه آینده این است که مطمئن شویم دونالد ترامپ شکست سختی خواهد خورد و من قصد دارم نقش خود را در انجام این هدف ایفا کنم.»

اظهارات اخیر سندرز حاکی از آن است که دیدار اخیرش با کلینتون با نتیجه مثبت به پایان رسیده و به نظر می رسد خواسته های سندرز در این نشست پذیرفته شده است.

هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

سندرز رقابت های انتخاباتی درون حزبی را با امید بسیار کمی آغاز کرد اما به کمکم توانست جایگاه خوبی در بین طرفداران حزب دموکرات برای خود پیدا کند و رقابتی سخت با کلینتون داشته باشد.

به گفتۀ تحلیلگران، حمایت سندرز از کلینتون میتواند به وی در جذب آراء جوانان، اعضای اتحادیه‌ها و ساکنین مناطق غرب و شمال شرقی امریکا کمک خواهد کند.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا در تاریخ ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار می‌شود و به احتمال زیاد دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه با کلینتون رقابت خواهد کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku