News   /   آمريکا

اعلام آمادگی سندرز برای همکاری با کلینتون برای مقابله با ترامپ

برنی سندرز یکی از دو نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(عکس از خبرگزاری فرانسه)

برنی سندرز یکی از دو نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری  آمریکا در سخنرانی روز پنجشبه بطور تلویحی حمایت خود را از هیلاری کلینتون دیگر نامزد این حزب اعلام کرد و از پایان فعالیت های انتخاباتی خود خبر داد.   

سندرز در این سخنرانی به استمرار آنچه که " انقلاب سیاسی" خواند، تاکید کرد  اما از همکاری با هیلاری کلینتون برای شکست دادن دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه خبر داد.

سندرز در این سخنرانی که بشکل یک پیام تصویری خطاب به هوادارانش پخش شد، گفت:«اصلی ترین هدف سیاسی ما در 5 ماه آینده این است که مطمئن شویم دونالد ترامپ شکست سختی خواهد خورد و من قصد دارم نقش خود را در انجام این هدف ایفا کنم.»

سندرز ضمن تشکر از هواداران خود ادامه داد:«انتخابات برگزار خواهد شد، اما تغییرات سیاسی و اجتماعی که منجر به تغییر در جامعه ما خواهد شد، هیچ‌وقت متوقف نخواهد شد.»

سندرز در بین طرفدان خود در ایالت کالیفرنیا (عکس از خبرگزاری فرانسه)  

اظهارات اخیر سندرز حاکی از آن است که دیدار روز سه شنبه وی با کلینتون با نتیجه مثبت به پایان رسیده و بنظر می رسد خواسته های سندرز در این نشست پذیرفته شده است.

سناتور ایالت ورمونت در پیام ویدیویی روز پنجشنبه خود گفت:« در مذاکراتی که در جریان است خواسته و نظرات شما(هواداران) بدون شک مطرح خواهد شد و حزب دموکرات بدنبال پیشرفت جامعه خواهد بود.»

پیش از پخش سخنرانی سندرز، «جف ویور» مدیر برنامه های تبلیغاتی سندرز گفت، وی دیگر بدنبال بدست آوردن رای هئیت های ارشد نمایندگی نیست.

ویور گفت:«بدنبال آن هستیم جایگاه مناسبی در حزب برای خود بدست آوریم و همواره بدنبال آن هستیم تا اتحاد را در حزب دموکرات حفظ کنیم.»

از سوی دیگر ستاد انتخاباتی کلینتون نیز پس از دیدار روز سه شنبه سندرز و کلینتون، از توافق طرفین برای ادامه مذاکرات برای دست یابی به یک موضوع واحد تا برگزاری همایش سراسری حزب دموکرات خبر داد.

در بیانیه ستاد کلینتون ضمن تشکر از سندرز برای شرکت در رقابت های انتخاباتی درون حزبی، از موضع صریح وی برای شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری تمجید شده است.

برنی سندرز رقابت های انتخاباتی درون حزبی را با امید بسیار کمی آغاز کرد اما بتدریج توانست جایگاه خوبی در بین طرفداران حزب دموکرات برای خود ایجاد نماید و رقابتی سخت  با هیلاری کلینتون داشته باشد.

به گفتۀ تحلیلگران، طرفداری هواداران سندرز از کلینتون به وی در جذب آراء جوانان، اعضای اتحادیه‌ها و ساکنین غرب و شمال شرقی امریکا کمک خواهد کرد.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا در تاریخ ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار می‌شود و احتمالا دونالد ترامپ، نامزدِ پیشتاز حزب جمهوری‌خواه با کلینتون رقابت خواهد کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku