News   /   ايران

عکس‌خبر: راهپیمایی در محکومیت جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه در ایران

راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در محکومیت جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه (19 شهریور 1395- عکس از خبرگزاری تسنیم)

نمازگزاران سراسر ایران پس از اقامۀ نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی جنایات پادشاهیِ آل‌سعود در عربستان و آل‌خلیفه در بحرین را محکوم کردند. 

راهپیمایان در این تظاهرات با سر دادن شعارهای «مرگ بر آل‌سعود»، «مرگ بر مرتجعین منطقه» و «مرگ بر آل‌خلیفه» انزجار خود را از اقدامات جنایت‌کارانۀ این دو رژیم در خاورمیانه ابراز کردند. 

نمازگزاران همچنین با حمایت از خانواده‌‎های شهدای فاجعۀ منا، نسبت به بروز این حادثۀ دردناک در حج سال گذشته، اعتراض کردند. 

در مناسک حج واجب در اوایل مهر ماه 1394 در اثر سوء مدیریت مسئولان سعودی، در مناسک رمی جمرات در منا، تعداد زیادی از زائران خانۀ خدا جان باختند.

مقامات ریاض مدعی هستند در فاجعه منا حدود 770 نفر جان باختند، در حالی که خبرگزاری آسوشیتدپرس از جان باختن 2 هزار و 426 زائر در این حادثه خبر داد. مقامات ایرانی می‌گویند بیش از 7 هزار نفر از حجاج کشورهای اسلامی در حج سال گذشته کشته شدند که بیش از 460 ایرانی در میان قربانیانِ این فاجعۀ دردناک بودند.

نمازگزاران تهرانی در این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردهایی جنایات رژیم آل‌خلیفه در بحرین و لغو تابعیت شیخ عیسی‌ قاسم، مرجع برجسته شیعی این کشور، را نیز محکوم کردند.

وزارت کشور بحرین آخر خرداد 1395 در ادامه سرکوب مخالفان، تابعیت شیخ قاسم را  لغو کرد و مدعی شد شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است. این مرجع برجسته شیعی بحرین اتهامات ادعایی رژیم حاکم را بی اساس خوانده است.

مرکز حقوق بشر بحرین سلب تابعیت شیخ قاسم را محکوم کرده و آن را تصمیمی مستبدانه و مغایر با قوانین بین‎المللی دانسته است.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم تصاویر زیر را از راهپیمایی نمازگزاران تهران منتشر کرده‌اند:

 

 

خبرگزاری ایرنا تصاویر زیر را از راهپیمایی علیه آل‌سعود و آل‌خلیفه در دیگر شهرهای ایران، منتشر کرده است:

اهواز
بجنورد
شیراز
کرمان

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku