News   /   آمريکا

هشدار امریکا نسبت به امنیت مسابقات یورو 2016

پلیس فرانسه در عملیات ضد تروریستی فرضی در لیون پیش از برگزاری رقابت‌های یورو 2016، 10 خرداد 1395 (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

امریکا روز سه شنبه (11 خرداد) به شهروندان خود هشدار داد، رقابت‌های فوبتال جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو 2016 و رویدادهای مرتبط در سراسر فرانسه و اروپا اهداف بالقوه‌ای برای تروریست‌‌ها خواهند بود.

وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفت: «ورزشگاه‌های جام یورو، مناطق مربوط به هواداران و مکان‌های تفریحی که این رقابت‌ها را در فرانسه و سراسر اروپا پخش می‌کنند، تهدیدی بالقوه برای تروریست‌ها هستند.»

این بیانیه افزود: «ما به شهروندان امریکایی نسبت به خطر بالقوه حملات تروریستی در اروپا که رویدادهای بزرگ، مکان‌های گردشگری، غذاخوری‌ها، مراکز تجاری و حمل و نقل را هدف قرار می‌دهند، هشدار می‌دهیم.»

وزارت امور خارجه امریکا گفت: «گردشگرانی که در تابستان از اروپا دیدن می‌کنند، اهداف بزرگ‌تری برای تروریست‌هایی هستند که به دنبال حمله به مکان‌های عمومی، خصوصاً رویدادهای بزرگ هستند.»

چندی پیش نیز آژانس داخلی آلمان هشدار داده بود، داعش در حال آماده سازی برای حمله تروریستی به رقابت‌های فوتبال یورو 2016 است. 

هانس گئورگ ماسِن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان، در مصاحبه با روزنامه راینیشه پست که روز جمعه منتشر شد از برنامه داعش برای حمله به مسابقات یورو 2016 خبر داد و گفت شواهدی محکم درباره زمان یا مکان این حمله احتمالی در دست نیست.

گئورگ ماسن با اشاره به تأکید داعش بر انجام حملات تروریستی علیه اهداف غربی؛ گفت: «می دانیم که داعش مسابقات قهرمانی اروپا را رصد می کند.»

پیشتر نیز مقامات اطلاعاتی و جاسوسی فرانسه از برنامه تروریست‌های داعش برای بمب‌گذاری در تجمعات بزرگ در فرانسه خبر داده بودند.

عملیات ضد تروریستی پلیس فرانسه در شهر سن دنیس، 11 خرداد 1395 (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

این در حالی است که وزیر کشور فرانسه گفته است، بیش از 90 هزار نیروی پلیس، سرباز و مأمور امنیتی خصوصی، امنیت مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا را در این کشور تأمین می‌کنند.

مسابقات یورو 2016 قرار است از 21 خرداد سال 1395 به مدت یک ماه در فرانسه برگزار شود.

انتظار می‌رود حدود 2.5 میلیون تماشاگر برای تماشای 51 بازی فوتبال توسط 24 تیم اروپایی به فرانسه بروند.

در ۲۲ آبان ۱۳۹۴ داعش یک رشته حملات هماهنگ‌ شده تروریستی از جمله تیرباران‌های ‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری در مناطق مختلف شهر پاریس، پایتخت فرانسه انجام داد که به کشته شدن حدود ۱۳۰ نفر و زخمی شدن ۳۶۸ نفر دیگر منجر شد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku