News   /   اروپا

90 هزار پلیس، سرباز و مامور امنیتی خصوصی فرانسه؛ مامور امنیت یورو 2016

یکی از حملات تروریستی داعش مقابل ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس حین بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال آلمان و فرانسه روی داد که هراس تماشاگران را به دنبال داشت.

وزیر کشور فرانسه می‌گوید بیش از 90 هزار نیروی پلیس، سرباز و مامور امنیتی خصوصی امنیت مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو 2016 را در این کشور تامین می‌کنند.

برنارد کازنو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «چنین رویداد خاصی در شرایط استثنایی کنونی نیازمند اقدامات امنیتی گسترده‌ای است.»

مسابقات فوتبال یورو 2016 در حالی از روز 10 ژوئن (21 خرداد) در ورزشگاه «استاد دو فرانس» پاریس فرانسه آغاز می‌شود که این کشور هنوز در پی حملات تروریستی داعش در ماه نوامبر گذشته که بیش از 130 کشته برجای گذاشت، در حالت فوق العاده امنیتی به سر می‌برد.

گفتنی است، یکی از حملات تروریستی داعش مقابل ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس حین بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال آلمان و فرانسه روی داد که هراس تماشاگران را به دنبال داشت.

نمایی از ورزشگاه استاد دو فرانس پاریس (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی حملات «تروریستی» احتمالی و اقدامات افراط گرایانه تماشاگر نماها را از جمله مهمترین تهدیدهای امنیتی این مسابقات عنوان کرد و گفت حدود 77 هزار نیروی پلیس و نیروی ضد شورش به همراه 13 هزار مامور امنیتی خصوصی و یک هزار داوطلب مسئول تامین امنیت این مسابقات هستند.

وی افزود همچنین 10 هزار نیروی نظامی که هم اکنون در شهرهای مختلف فرانسه به عنوان بخشی از عملیات ضد تروریسم مستقر هستند، در حین مسابقات نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این مسابقات قرار است با حضور 24 تیم در 10 ورزشگاه فرانسه برگزار شود؛ همچنین انتظار می‌رود بیش از 2.5 میلیون نفر از 51 مسابقه این رقابت‌ها دیدن کنند. همچنین قرار است این رقابت‌ها به صورت زنده از طریق صفحات نمایش بزرگ در مناطقی موسوم به «مناطق طرفداران» در شهرهای مختلف فرانسه به نمایش گذاشته شود که احتمالا صدها نفر را در هر منطقه گردهم می‌آورد.

به گفته کارشناسان امنیتی، مناطق طرفداران که انتظار می‌رود بیش از 8 میلیون نفر را در حین مسابقات گردهم آورد، از جمله مهمترین چالش‌های امنیتی فرانسه به شمار می‌آید.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku