News   /   سرخط   /   خاورميانه   /   تلگرام

واکنش ایران به صدور حکم زندان برای شیخ عیسی قاسم در بحرین

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجۀ ایران

وزارت امور خارجۀ ایران صدور حکم علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعی در بحرین، را محکوم و از تشدید رویکردهای امنیتی در این کشور شدیداً ابراز نگرانی کرد.

دادگاه بحرین صبح یکشنبه با صدور حکمی شیخ عیسی قاسم را به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت 100 هزار دینار بحرین (265 هزار دلار امریکا) محکوم کرد.

 رژیم آل خلیفه پیش‌تر شیخ عیسی قاسم را به «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» متهم و در تاریخ 20 ژوئن (31 خرداد) تابعیت وی را سلب کرد.

در پی صدور این حکم، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجۀ ایران، گفت: «دولت بحرین با در پیش گرفتن رویکرد طایفه‌ای و مذهبی و با ایراد اتهام‌های ناروا به ایشان و دو نفر از نزدیکانش به‌جای محاکمۀ آنان، به دنبال این است که احکام قطعی دینی و مذهبی را به محاکمه بکشاند.»

شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعی در بحرین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجۀ ایران، قاسمی از مقام‌های بحرینی خواست به‌جای مقابله و به بند کشیدن آزادی‌های اساسی مردم بحرین، به گفتگو و تعامل با مردم روی آورده و با انجام این‌گونه اقدامات، وضعیت را در آن کشور پیچیده‌تر نکنند.

بهرام قاسمی با تأکید بر اهمیت جایگاه دینی، مذهبی و سیاسی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در بین مسلمانان، نسبت به هرگونه تعرض به ایشان هشدار داده و اضافه کرد: «تاکنون مردم بحرین با الگو قرار دادن رفتار مسالمت‌جویانۀ ایشان، اعتراضات خود را ادامه داده و خواهان رفع محدودیت‌ها از رهبر دینی خود بوده‌اند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «انتظار می‌رود دولت بحرین شأن، جایگاه و نفوذ معنوی ایشان را موردتوجه جدی قرار داده و با احترام به خواست مردم، از استمرار فشارها بر علمای بحرینی خودداری کند.»

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku