News   /   سرخط   /   خاورميانه

شهرک‌نشین اسرائیلی یک جوان فلسطینی را به شهادت رساند

معتز حسين هلال بني شمسة، جوان 23 سالۀ فلسطینی، که عصر پنج‌شنبه به ضرب گلولۀ یک شهرک‌نشین اسرائیلی کشته شد.

یک شهرک‌نشین اسرائیلی به ضرب گلوله یک جوان فلسطینی را به شهادت رساند و یک خبرنگار را زخمی کرد.

وزارت بهداشت فلسطین تأیید کرد معتز حسين هلال بنی شمسة، جوان 23 سالۀ فلسطینی، عصر پنج‌شنبه به ضرب گلولۀ یک شهرک‌نشین اسرائیلی ناشناس که با خودرو از محل حادثه گریخت، شهید شد.

این تیراندازی در شهرک حواره در 9 کیلومتری جنوب نابلس در کرانه باختری و هنگام برگزاری اجتماعی در همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده در زندان‌های رژیم صهیونیستی روی داد.

همچنین مجدی اشتیه، روزنامه‌نگار فلسطینی، در جریان این تیراندازی‌ زخمی و سپس به بیمارستان رافضیه منتقل شد.

مجدی اشتیه، روزنامه‌نگار فلسطینی، که در تیراندازی شهرک نشین اسرائیلی زخمی شد.

به گفتۀ شاهدان عینی، در پی این تیراندازی نیروهای اسرائیلی در محل حادثه حاضر و با فلسطینیان معترض درگیر شدند. تاکنون گزارشی از تلفات و بازداشت‌های احتمالی این درگیری منتشر نشده است.

نظامیان اسرائیلی منطقه حواره را تحت محاصره قرار داده‌اند و از ورود و خروج فلسطینیان به این منطقه جلوگیری می‌کنند.

سربازان رژیم اسرائیل در تاریخ 22 اردیبهشت (12 مه) با حمله به تجمع فلسطینیان در روستایی در شمال غرب رام الله یک جوان 20 سالۀ را به ضرب گلوله کشتند. فلسطینیان برای ابراز همبستگی با اسرایی که اعتصاب غذا کرده‌اند، در این روستا تجمع کرده بودند.

بیش از دو هزار زندانی فلسطینی به دلیل نادیده گرفته شدن حقوق انسانی خود در زندان‌های اسرائیل از 28 فروردین اعتصاب غذا کرده‌اند.

درگیری نظامیان اسرائیلی با فلسطینیان در روز نکبت در کرانه باختری (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در ابتدا شمار اعتصاب‌کنندگان 700 نفر بود اما باگذشت زمان اعتراض به وضعیت نامناسب زندان‌ها و بی‌توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، گسترش یافت به‌طوری‌که تاکنون تعداد اسرای معترض فلسطینی از دو هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود شش هزار و 500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی ‌شده‌اند که 62 تن از آنان زنان فلسطینی و 300 تن نیز زیر سن قانونی هستند.

سرزمین‌های اشغالی فلسطین در ماه‌های اخیر صحنه ناآرامی بوده است. درگیری‌های اخیر میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی که «انتفاضه سوم» نامیده می‌شود، از مهر ماه سال 1394 و با ورود صهیونیست‌های شهرک‌نشین به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی، آغاز شد.

در این درگیری‌ها تاکنون بیش از 300 فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku