News   /   آمريکا

«ترامپ در سفر به اسرائیل طرح انتقال سفارت را مطرح نمی‌کند»

سفارت امریکا در تل‌آویو

یک مقام ارشد دولت امریکا می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، قصد ندارد در سفر آتی خود به اراضی اشغالی فلسطین بحث انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس را مطرح کند.

سخنان چهارشنبه (27 اردیبهشت) این مقام امریکایی که به نامش اشاره نشد، با وعدۀ انتخاباتی ترامپ دربارۀ به رسمیت شناختن قدس «به‌عنوان پایتخت ابدی یهودیان» تناقض دارد.

این مقام امریکایی افزود: «به نظر ما این اقدام در حال حاضر عاقلانه نیست. ما بسیار واضح دربارۀ موضع و تمایلات خود صحبت کرده‌ایم اما نمی‌خواهیم وقتی همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود، کسی را تحریک کنیم.»

ترامپ از زمان طرح وعدۀ انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس در جلسۀ «کمیتۀ روابط عمومی امریکا- اسرائیل» (آیپک) برای اجرای این طرح تحت فشار قرار گرفته است.

این مقام امریکایی تأکید کرد چنین اقدامی در نخستین سفر خارجی ترامپ در دستور کار وی قرار ندارد. این سفر قرار است جمعه (29 اردیبهشت) از ریاض، پایتخت عربستان، آغاز شود.

ترامپ همچنین وعده داده  است صلح را بین اسرائیل و فلسطین محقق کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (راست) و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از نشست خبری مشترک در کاخ سفید با یکدیگر دست می‌دهند، 27 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (راست) و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از نشست خبری مشترک در کاخ سفید با یکدیگر دست می‌دهند، 27 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی ژانویه در مصاحبه با یک شبکۀ خبری محافظه‌کار رژیم صهیونیستی گفت: «همان‌طور که می‌دانید من زیر قول‌هایم نمی‌زنم.»

ترامپ فوریه در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت موضوع انتقال سفارت «با دقت و توجه زیادی» بررسی می‌شود.

تل‌آویو از آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ طرح‌های توسعه‌طلبانۀ خود را در اورشلیم (بیت‌المقدس) به میزان زیادی تقویت کرده است.

رژیم صهیونیستی مدعی مالکیت بر کل اورشلیم به‌عنوان پایتخت خود است درحالی‌که فلسطینیان می‌خواهند بخش شرقی این شهر را پایتخت کشور آیندۀ خود قرار دهند.

این شهر مقدس تاکنون دست‌کم 2 بار ویران، 23 بار محاصره، 52 بار تصرف و 44 بار آزاد شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku