News   /   آسيا   /   تلگرام

انفجار خودروی بمب‌گذاری‎شده پایگاه ارتش افغانستان را لرزاند

تصویر آرشیوی از محل انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در کابل، پایتخت افغانستان (11 اسفند 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

مقامات افغان از انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی پایگاه ارتش در جنوب شرق افغانستان خبر داده‌اند.

خبرگزاری افغانی موسوم به «خامه پرس» به نقل از سخنگوی وزارت کشور افغانستان گزارش داد در این انفجار که روز دوشنبه روی داد، یک اردوگاه نظامی در ایالت خوست هدف قرار گرفت.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی در این انفجار منتشر نشده است.

این انفجار در حالی روی داد که دو تن از مقامات عالی‌رتبۀ امنیتی افغانستان روز دوشنبه به سبب حملۀ دیگر ستیزه‌جویان به یک پایگاه ارتش استعفا کرده بودند.

بستگان یکی از قربانیان حملۀ طالبان به یک پایگاه نظامی در استان تخار افغانستان تابوت وی را حمل می‌کنند، 3 اردیبهشت 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
بستگان یکی از قربانیان حملۀ طالبان به یک پایگاه نظامی در استان تخار افغانستان تابوت وی را حمل می‌کنند، 3 اردیبهشت 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

خبرنامۀ ارگ ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه گزارش داد، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور، استعفای ژنرال عبدالله حبیبی، وزیر دفاع افغانستان و ژنرال قدم شاه شهیم، رئیس ستاد ارتش این کشور، را پذیرفته است.

بعد از حملۀ مرگبار مهاجمان انتحاری به نیروی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان که شمار زیادی کشته بر جا گذاشت، کاربران شبکۀ اجتماعی با انتقادهای تند خواستار برکناری مقام‌های امنیتی ازجمله وزیر دفاع افغانستان شده بودند.

وزارت دفاع افغانستان تأیید کرده دست‌کم ۱۰۰ سرباز در حملۀ روز جمعۀ طالبان کشته یا زخمی شده‌اند، هرچند برخی از منابع شمار قربانیان را بیش از ۱۴۰ کشته اعلام کرده و گفته‌اند در این حمله بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

در ماه مارس، ستیزه‌جویان طالبان در حمله‌ای دیگر، بزرگ‌ترین بیمارستان نظامی افغانستان در کابل، پایتخت این کشور را هدف قرار دادند.

احترام نظامی به جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، هنگام ورود به یک مقر نظامی در کابل، پایتخت افغانستان (عکس از رویترز)

انفجار روز دوشنبه در حالی روی داد که جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، در سفری از پیش‌اعلام‌نشده به افغانستان وارد شده است.

هزاران نیروی نظامی امریکا در افغانستان حضور دارند.

طالبان در حملۀ نظامی تحت فرمان امریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی، از قدرت سرنگون شد اما این کشور جنگ‌زده به‌رغم حضور نظامیان خارجی همچنان صحنۀ ناامنی و خشونت است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku