News   /   آسيا

«بیش از 100 کشته و زخمی در حملۀ طالبان به مزار شریف»

نیروهای ارتش ملی افغانستان در نزدیکی محل حمله به یک مقر ارتش در شهر مزار شریف در شمال این کشور، 1 اردیبهشت 1396 (عکس از رویترز)

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در جدیدترین رشته از حملات مرگبار طالبان به مراکز نظامی این کشور که در آن یک پایگاه نظامی در شمال افغانستان هدف قرار گرفت بیش از 100 سرباز کشته و زخمی شدند.

بااین‌وجود، وزارت دفاع افغانستان آمار تفکیکی تعداد کشته و زخمی‌های حملۀ جمعه (1 اردیبهشت) به نزدیکی شهر مزار شریف را اعلام نکرد. ارتش امریکا از کشته شدن «بیش از 50» سرباز افغان در این حمله خبر داد اما یک منبع نظامی آگاه در افغانستان که در محل حادثه حضور داشت تعداد کشته‌ها را 150 نفر اعلام کرد.

محمد حسین، افسر ارتش افغانستان که در این حمله زخمی شده بود در بیمارستان گفت: «آن‌ها با استفاده از 2 دستگاه کامیون ارتش که مسلسل‌هایی روی سقفشان قرار داشت، وارد محوطه شدند. سپس آن‌ها وارد مسجد و اتاق ناهارخوری شدند و بی‌هدف همه را به قتل رساندند.»

دو فرد مهاجم نیز مواد منفجرۀ همراه خود را منفجر کردند. طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود با اشاره به اینکه در این حمله هیچ‌یک از غیرنظامیان کشته نشدند، افزود همۀ مهاجمان اونیفورم ارتش افغانستان را به تن داشتند.

نورالله، افسر دیگری که در این حمله زخمی شده بود، نیز گفت با توجه به اینکه مهاجمان برای ورود به این پایگاه باید از دست‌کم 7 ایست بازرسی عبور می‌کردند از احتمال «کمک داخلی» به آن‌ها خبر داد.

وزارت دفاع افغانستان بدون اشاره به تعداد مهاجمان از کشته شدن تمامی آنان خبر داد.

این منبع نظامی آگاه افزود دست‌کم 10 مهاجم در این حمله دست داشتند.

هرچند طالبان در سال 2001 میلادی در پی تهاجم امریکا به افغانستان از قدرت برکنار شدند، اما علی‌رغم حضور نیروهای خارجی توانست بار دیگر قدرت را در بخش‌هایی از این کشور به دست ‌بگیرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku