11 غیرنظامی؛ قربانی حملات هوایی ائتلاف امریکا به شرق و شمال سوریه

تصویری از جنگندۀ رافال که در عملیات ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا در سوریه از آن استفاده می‌شود. (عکس از اسوشیتد پرس)

به گزارش منابع محلی، 11 شهروند سوری در حملات هوایی ائتلاف تحت امر امریکا به حومۀ دیرالزور و رقه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حملات هوایی ائتلاف تحت امر امریکا به منطقۀ السکریه در حومۀ شرقی شهر دیرالزور منجر به کشته شدن 6 شهروند سوری و مجروح شدن شماری دیگر شد.

یک منبع محلی نیز از کشته شدن 5 شهروند سوری که اعضای یک خانواده بودند، در حملات هوایی به روستای یعرب در غرب شهر رقه در شمال سوریه خبر داد.

 بر اساس گزارش خبرگزاری اسمارت نیوز، این منطقه که تحت کنترل عناصر تکفیری داعش است، از سوی جنگنده‌های ائتلاف تحت امر امریکا هدف بمباران قرار گرفته است.

این در حالی است که روز پنجشنبه ارتش سوریه اعلام کرد حملۀ هوایی نیروهای ائتلاف تحت امر امریکا به انبار گازهای سمی متعلق به گروه تروریستی داعش و انتشار این گازها به کشته شدن صدها نفر از جمله شمار زیادی غیرنظامی منجر شده است. به گزارش تلویزیون دولتی سوریه به نقل از ارتش این کشور، این حمله در ساعات پایانی چهارشنبه در دیرالزور انجام شد.

حملۀ هوایی ائتلاف امریکا به انبار گازهای سمی داعش صدها کشته به جا گذاشت.

ائتلاف تحت امر امریکا از تابستان 1393 بدون مجوز دولت دمشق یا سازمان ملل و به بهانۀ مبارزه علیه تروریست‌های داعش حملات هوایی خود به سوریه را آغاز کرده که تاکنون در بیرون راندن داعش از سوریه ناکام بوده است.

امریکا از حامیان اصلی معارضان سوری است.

در حملۀ موشکی جمعۀ گذشتۀ امریکا به پایگاه الشعیرات متعلق به ارتش سوریه، 9 غیرنظامی ازجمله 5 کودک سوری کشته شدند.

با توجه به موقعیت استراتژیک فرودگاه الشعیرات، سوریه و روسیه اخیراً به دنبال ارتقاء این پایگاه هوایی و استقرار هواپیماهای پیشرفته و سیستم‌های دفاع هوایی S-400 روسیه برای تشدید مبارزه با تروریست‌ها بودند.

پیشروی‌های ارتش سوریه

 از سوی دیگر، در حملۀ یگانی از ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان، 10 تن از عناصر تکفیری جبهةالنصره کشته و مجروح شدند. یک مقر آن‌ها نیز منهدم شد.

در همین حال، حملات خمپاره‌ای گروه تروریستی داعش به مناطق مسکونی در محلۀ هرابش در دیرالزور نیز 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت.

سوریه از شش سال پیش صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku