در حملۀ جنگنده‌های ائتلاف به رقه 15 غیرنظامی کشته شدند

تصویر نیروی هوایی امریکا از جنگنده‌های اف-16 فالکن در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه، 18 مرداد 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حملۀ هوایی جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری امریکا به منطقه‌ای در نزدیکی شهر رقه در شمال سوریه دست‌کم 15 غیرنظامی کشته شده‌اند.

طبق گزارش‌ها در این حمله روستایی در حدود 30 کیلومتری غرب رقه در ساحل جنوبی رود فرات هدف قرار گرفت.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری امریکا عامل این حمله بودند. این ائتلاف ادعا می‌کند در سوریه و عراق با تروریست‌های تکفیری داعش می‌جنگد.

برخی گزارش‌ها از کشته شدن دست‌کم 20 غیرنظامی در این حمله حکایت می‌کند. مقام‌های نظامی امریکا یا منابع آگاه نظامی ائتلاف تحت رهبری امریکا هنوز دراین‌باره اظهارنظر نکرده‌اند.

امریکا و متحدان غربی و منطقه‌ایش در 3 سال گذشته در یک‌رشته حملات هوایی هماهنگ علیه مواضعی در سوریه و عراق که ادعا می‌شود متعلق به داعش است شرکت کرده‌اند. ائتلاف یادشده بدون اجازۀ دولت سوریه این حملات را اجرا می‌کند و هدفش بازپس‌گیری رقه است که پایتخت خود خواندۀ داعش در سوریه به شمار می‌رود.

تصویری از یک خانوادۀ سوری در میان ویرانه‌های خانه‌شان در حلب، 19 اسفند 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
تصویری از یک خانوادۀ سوری در میان ویرانه‌های خانه‌شان در حلب، 19 اسفند 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

واشنگتن جمعه (18 فروردین) با تشدید مداخلۀ نظامی خود در سوریه با حدود 60 موشک کروز (تاماهوک) پایگاه هوایی الشعیرات را در استان حمص در غرب سوریه هدف حمله قرار داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، گفته است این حملات محدود که شلیک حدود 59 موشک به استان حمص را نیز در برمی‌گیرد پاسخی است به آنچه وی حملۀ شیمیایی هفتۀ گذشتۀ هواپیماهای روسیه و سوریه به شهری در استان ادلب خواند.

روسیه و سوریه هرگونه دست داشتن در این حملۀ شیمیایی را تکذیب و پیکارجویان را عامل این قتل‌عام معرفی کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku