حملات ائتلاف امریکا؛ کشته شدن 10 غیرنظامی سوری

تصویری از جنگندۀ رافال که در عملیات ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا در سوریه از آن استفاده می‌شود. (عکس از اسوشیتد پرس)

در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری امریکا به مناطق مسکونی در حومۀ شرقی حلبِ سوریه، دست‌کم 10 غیرنظامی کشته‌ شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های سوری، حملات هوایی ائتلاف به شهر مسکنه در 100 کیلومتری شمال شرق حلب منجر به کشته شدن 10 تن از شهروندان سوری و زخمی شدن شماری دیگر شد.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا چند حملۀ هوایی به روستاهای قبطان الجبل، کفر حمره و یاقد العدس در شمال غرب حلب انجام داده است.

در گزارش این گروه آمار قربانیان احتمالی این حملات درج نشده است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه 19 اسفند اعلام کرد در حملات هوایی منتسب به ائتلاف تحت رهبری امریکا به روستای مطب البوراشد در شمال سوریه حدود 15 غیرنظامی، ازجمله 6 کودک، کشته شدند.

ائتلاف تحت رهبری امریکا به بهانۀ حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه، حملات هوایی به این کشورها را از سال 2014 آغاز کرده است.

تا 30 دسامبر 2016 (10 دی 1395)، امریکا و متحدانش بدون دریافت مجوز از دولت دمشق یا سازمان ملل، بیش از 6 هزار حمله هوایی در سوریه انجام داده‌اند.

 در همین راستا، تلویزیون رسمی سوریه از کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن شماری از غیر نظامیان در پی حملات خمپاره‌ای تروریست‌های جبهة‌النصره به محلۀ السحاری و فرودگاهی در شهر درعا خبر داد.

کشته شدن چند تروریست در سوریه

وزارت دفاع سوریه از کشته و زخمی شدن شماری از عناصر تکفیری جبهة‌النصره در درعا و حومۀ آن خبر داد.

 این گزارش افزود یک مرکز فرماندهی گروه جبهة‌النصره در محلۀ المنشیه نیز منهدم شد و چند تروریست کشته و مجروح شدند.

سوریه از شش سال پیش صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku