مرگ 204 شهروند سوریه در حمله‌های ائتلاف امریکا

جنگنده‌های ائتلاف تحت هدایت امریکا (تصویر آرشیوی)

بر اساس گزارش‌ها، در حمله‌های ائتلاف تحت هدایت امریکا به شهر رقه، پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در سوریه، بیش از 200 غیرنظامی از ابتدای ماه مارس تاکنون کشته شده‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه جمعه اعلام کرد حمله‌های هوایی به رقه و نواحی اطراف آن از ابتدای مارس (11 اسفند 95) به کشته شدن 204 غیرنظامی از جمله 34 زن و 32 کودک منجر شده است.

این نهاد مستقر در لندن که به گروه‌های مخالف دولت دمشق نزدیک است، ادامه داد این حمله‌های هوایی ده‌ها مجروح بر جای گذاشته است «که برخی از آنها دچار قطع عضو و برخی دیگر دچار معلولیت دائمی شده‌اند.»

بنا بر اعلام این نهاد، دارایی‌های شهروندان نیز در حمله‌های هوایی ائتلاف تحت هدایت امریکا خسارت دیده و ویران شده‌اند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه خاطر نشان کرد آخرین تلفات غیرنظامیان مربوط به حملۀ روز جمعۀ جت‌های ائتلاف به روستایی در بخش شرقی رقه بوده است.

در حمله‌های ائتلاف امریکا در استان رقه در سوریه 204 غیرنظامی از ابتدای ماه مارس تاکنون کشته شده‌اند.

در این حمله پنج عضو یک خانواده از جمله دو زن کشته و چند عضو دیگر این خانواده دچار جراحت شدند.

ائتلاف تحت هدایت امریکا سپتامبر 2014 (اواخر تابستان 1393) بدون دریافت مجوز از سازمان ملل یا دولت سوریه حمله به آنچه مواضع داعش می‌خواند را آغاز کرده است.

شهر رقه که در مجاورت رودخانۀ فرات قرار دارد در مارس 2013 (بهار 1392) به اشغال داعش درآمد و تروریست‌ها آن را پایتخت خود در سوریه خواندند.

ائتلاف تحت هدایت امریکا در حمله‌های خود به هدف قرار دادن و کشتار غیرنظامیان متهم  شده و در دست یافتن به هدف خود مبنی بر از بین بردن داعش ناکام بوده است.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ماه فوریه گزارش داده بود ائتلاف امریکا از سال 2014 تاکنون تقریباً 900 غیرنظامی از جمله 339 زن و کودک را در حمله‌های خود در استان‌های رقه، حسکه، حلب، ادلب و دیرالزور کشته است.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku