News   /   آمريکا   /   تلگرام

یک قاضی فدرال ترامپ را عامل تحریک حاضرین به خشونت در سال 2016 خواند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در یک اجتماع تبلیغات انتخاباتی در لوئیزویل در کنتاکی (11 اسفند 1394، عکس آرشیوی)

یکی از دادگاه‌های فدرال کنتاکی دفاعیۀ رئیس‌جمهور امریکا را در ارتباط با دادخواستی که در آن ترامپ به تحریک خشونت علیه معترضان در جریان یک کارزار تبلیغات انتخاباتی در سال 2016 متهم شده است، رد کرد.

دیوید جی هیل، قاضی دادگاه در لوئیزویل، روز جمعه (11 فروردین) با صدور حکم امکان پیگیری و رسیدگی به پروندۀ شکایت علیه ترامپ و کارزار تبلیغاتی وی و سه تن از هوادارانش را تائید کرد.

این قاضی دادگاه فدرال امریکا از در اختیار داشتن مدارک و شواهد فراوان دال بر جراحت معترضان در اثر اقدامات مستقیم یا غیرمستقیم ترامپ خبر داد و گفت: «ترامپ مسبب استفاده از خشونت بوده است.»

وکلای ترامپ تلاش کردند از روند شکایت سه معترض که می‌گویند در اول ماه مارس 2016 میلادی (11 اسفند 1394) توسط هواداران ترامپ مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، جلوگیری کنند.

دو زن و یک مرد در این دادخواست اقامه دعوی کردند و مدعی شدند بعد از دستور ترامپ توسط برخی از حضار هدف مشت و کتک قرار گرفتند.

کشمکش و نزاع در جریان کارزار تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در لوئیزویل در ایالت کنتاکی امریکا (11  اسفند 1394، عکس آرشیوی)

در کارزار تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا در سال 2016، ترامپ خشونت را به « افراد شرور» نسبت داد و آن‌ها را «واقعاً خطرناک» توصیف کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku