News   /   آسيا   /   تلگرام

سئول: کرۀ شمالی 4 موشک بالستیک شلیک کرد

تصویر آرشیوی از یکی از موشک‌هایی که کرۀ شمالی آزمایش کرده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش مقام‌های کرۀ جنوبی، کرۀ شمالی 4 فروند موشک بالستیک شلیک کرده است.

رسانه‌های کرۀ جنوبی دوشنبه (16 اسفند) از پرتاب 4 موشک‌ از سوی کرۀ شمالی خبر دادند و اعلام کردند 3 فروند از این موشک‌ها پس از طی مسیر هزار کیلومتری در آب‌های ژاپن فرود آمده‌اند.

به گفتۀ مقام‌های کرۀ جنوبی و ژاپن، این اقدام واکنشی به رزمایش بزرگ نظامی واشنگتن و سئول بوده است.

بیشتر بخوانید:

هنوز نوع این موشک‌ها مشخص نشده است. پیونگ‌یانگ در ماه‌های اخیر دست به پرتاب آزمایشی چند موشک زده است.

کرۀ شمالی در ماه فوریه نیز موشک میان‌بردی را پرتاب کرد. کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی، پس از تماشای پرتاب آزمایشی این موشک گفت این کشور اکنون توانایی حمله به منافع امریکا را در اقیانوس آرام دارد.

اچ.آر. مک‌مستر، از مشاوران امنیت ملی امریکا، و کیم کوان جین، یکی از مقام‌های ارشد دفتر ریاست‌جمهوری کرۀ جنوبی، پس از پرتاب این موشک‌ها با یکدیگر تماس تلفنی داشتند.

این دو مقام ارشد پرتاب موشک از سوی کرۀ شمالی را محکوم کرده و بر افزایش فشارها و تحریم‌ها علیه کرۀ شمالی تأکید کردند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، نیز گفت پرتاب موشک‌های روز دوشنبه نشان می‌دهد که کرۀ شمالی تبدیل به «نوع جدیدی از تهدید» شده است.

مقام‌های ژاپنی اعلام کردند 3 فروند از موشک‌های شلیک‌شده در 370 کیلومتری منطقۀ اقتصادی تحت حاکمیت ژاپن فرود آمده‌اند.

به گفتۀ رسانه‌های کرۀ جنوبی، این موشک‌ها از منطقۀ تونگ‌چانگ‌ری در شمال استان پیونگان شلیک شده است.

تصویری که رسانه‌‎های کرۀ شمالی از شادمانی کیم‎ جونگ اون، رهبر این کشور(وسط)، پس از پرتاب «موفقیت‌آمیز» موشک موسوم به پوک‌گوک‎سونگ-2  در جمع سربازان کرۀ شمالی منتشر کرده‌اند.

کرۀ شمالی به خاطر آنچه تلاش برای ساخت موشک‌های بالستیک با هدف حمل کلاهک اتمی خوانده می‌شود، با تحریم‌های بین المللی مواجه است؛ با وجود این، پیونگ یانگ تاکید دارد این آزمایش‌های موشکی با هدف تقویت توانمندی‌های دفاعی و مقابله با تهدیدهای دشمنان صورت می‌گیرد.

کرۀ شمالی اواخر دی‌ماه سال جاری اعلام کرد هدف از آزمایش‌های موشکی بالستیک اخیر این کشور شبیه‌سازی حملات اتمی احتمالی به اهداف امریکا در کرۀ جنوبی بوده و رهبر کرۀ شمالی شخصاً بر این آزمایش‌ها نظارت داشته است.

از دی‌ماه 94 که کرۀ شمالی از انفجار موفقیت‌آمیز بمب هیدروژنی به‌عنوان چهارمین آزمایش اتمی خود خبر داد، تنش‌ها در منطقه بالا گرفت.

پیونگ‌یانگ اعلام کرده است برنامۀ هسته‌ای خود را در راستای بازدارندگی مقابل تهاجم بالقوۀ امریکا و متحدان منطقه‌ای آن تقویت خواهد کرد.

کرۀ شمالی اخیراً مورد شدیدترین تحریم‌های سازمان ملل در 2 دهۀ گذشته قرار گرفته است. با این حال، این کشور اعلام کرده است تا زمانی که امریکا به سیاست خصمانه خود در قبال پیونگ‌یانگ خاتمه ندهد و مرکز فرماندهی نظامی خود در کرۀ جنوبی را منحل نکند، برنامه هسته‌ای کرۀ شمالی متوقف نخواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku