News   /   آسيا

رزمایش نظامی نیروهای ژاپن پس از آزمایش موشکی کره شمالی

«نیروهای دفاع خودی» در ژاپن یک روز پس از آزمایش موشکی کره شمالی، آموزش سالیانه خود را در پایگاه «ام تی فوجی» اجرا کرده‌اند، 4 شهریور 1395 (عکس از رویترز)

نیروهای «دفاع خودی» در ژاپن یک روز پس از آزمایش موشکی کره شمالی، آموزش‌های سالیانه خود را در پایگاهی در «کوه فوجی» در غرب توکیو به اجرا گذاشته‌اند.

تانک‌ها، بالگردهای ژاپنی روز پنجشنبه (4 شهریور) دامنه‌های کوه فوجی را با گلوله و راکت هدف قرار دادند.

حدود 60 فروند هواپیمای نظامی از جمله بالگردهای جنگنده آپاچی، 80 دستگاه تانک جنگی و سایر وسایل نقلیه زرهی در این رزمایش شرکت داشتند. این رزمایش هزاران تماشاگر را به منطقه کوه فوجی جذب کرد.

یکی از این افراد گفت: «من فکر نمی‌کنم که ما در آینده نزدیک، جنگی پیش رو داشته باشیم. حتی اگر اینطور باشد من پس از تماشای مانور امروز فکر می‌کنم که نیروهای دفاع خودی می‌توانند از ما حفاظت کنند. توانمندی آنها شگرف است.»

رزمایش ژاپن

یک کارگر عمومی در این باره گفت: «ما (در صورت حمله موشکی کره شمالی) هیچ چاره دیگری نداریم جز اینکه به نیروهای دفاع خودی اتکا کنیم. با توجه به چیزی که من امروز از آنها دیدم فکر می‌کنم ما در جای امنی قرار داریم.»

ژاپن در دوره نخست وزیری شینزو آبه برای مقابله با قدرت فزاینده چین و اقدامات کره شمالی در حال تشکیل یک ارتش قدرتمندتر است.

شایان ذکر است کره شمالی تنها دو روز پس تهدید حمله هسته‌ایِ تلافی‌جویانه علیه رزمایش‌های بزرگ امریکا و کره‌جنوبی یک موشک بالستیک با برد 500 کیلومتر را از یک زیردریایی شلیک کرد.

بر اساس بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک در ساعات پایانی روز سه‌شنبه از سواحل شرقی کره شمالی در دریای ژاپن شلیک شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku