News   /   اروپا

استولتنبرگ: حمله‌های سایبری دولت‌ها علیه ناتو افزایش یافته است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دبیرکل ناتو مدعی شد حمله‌های سایبری مورد حمایت دولت‌ها علیه این ائتلاف نظامی افزایش یافته است.

ینس استولتنبرگ پنج‌شنبه در مصاحبه با روزنامۀ آلمانی «دی ولت» گفت: «بنا بر آخرین ارزیابی‌های ما، زیرساخت‌های ناتو در سال گذشته به طور میانگین هر ماه هدف 500 حملۀ سایبری تهدیدآمیز قرار گرفت که به تلاش شدید کارشناسان ما برای دفع آن نیاز بود.»

استولتنبرگ ادامه داد: «این (حمله‌ها) در مقایسه با سال 2015 میلادی 60 درصد بیشتر شده است. اکثر این حمله‌ها... با حمایت نهادهای ملی دیگر کشورها انجام شده بود.»

وی در خصوص این حمله‌ها به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت دفاع سایبری یکی از محورهای اصلی در نشست آتی ناتو است.

استولتنبرگ با بیان اینکه مهاجمان می‌توانند «آمادگی دفاعی ناتو و فعالیت نیروهای مسلح ما» را دچار مشکل کنند، تأکید کرد: «ما باید توانایی‌های خود را در این زمینه تقویت کنیم.»

نیروهای امریکایی و لهستانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (23 دی 95، عکس از رویترز)

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خاطرنشان کرد: «امروزه، تمامی فعالیت‌های نظامی مبتنی بر انتقال داده است. اگر این (انتقال داده) صورت نگیرد، ممکن است خسارت‌هایی جدی به بار آورد.»

این در حالی است که شماری از کشورهای غربی از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان به افزایش حمله‌های سایبری اشاره و اعلام کرده‌اند زیرساخت‌های دفاعی خود را برای مقابله با این حمله‌ها تقویت می‌کنند.

در شرایطی که استولتنبرگ از دولت‌هایی که به زعم وی مسئول حمله‌های سایبری به ناتو هستند، نام نبرده است، آلمان در چندین مورد انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه گرفته است. با وجود این، دولت مسکو این اتهام‌ها را رد بی‌اساس خوانده و رد کرده است.

در همین حال، هانس گئورگ ماسن، رئیس دستگاه اطلاعات داخلی آلمان، در جمع خبرنگاران گفت کشورش در آستانۀ انتخابات در ماه سپتامبر با احتمال حمله‌های سایبری روسیه مواجه است.

ماسن با اشاره به حمله‌های سایبری به کمیتۀ مرکزی حزب دموکرات امریکا در سال گذشتۀ میلادی و هک شدن پارلمان آلمان در سال 2015 – که دستگاه‌های امنیتی دو کشور دولت مسکو را مسئول این حمله‌ها می‌دانند - اظهار داشت: «واضح است که احتمال وقوع سناریویی مشابه در آلمان وجود دارد.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku