News   /   اروپا   /   تلگرام

مسکو: از تهمت‌های امریکا کلافه شده‌ایم

نمایی از کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (عکس از اسپوتنیک)

دولت روسیه ضمن انتقاد شدید از گزارش نهادهای جاسوسی امریکا دربارۀ حمله‌های هکری، آن را بی‌اساس و ناشیانه خوانده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت مسکو دیگر از رد کردن ادعاهای مربوط به مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا کلافه شده است.

پسکوف خاطرنشان کرد: «این اتهام‌های بی‌اساس که هیچ مدرکی برای اثباتشان ارائه نشده است، ناشیانه بوده و جنبۀ احساسی دارند.»

این مقام روس تأکید کرد: «ما از اینگونه اتهام‌زنی‌ها کلافه شده‌ایم.»

وی همچنین هر گونه دخالت مسکو و اتهام‌های وارده به اشخاص و نهادهای دولتی روسیه مبنی بر دست داشتن در حمله‌های هکری به انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را «قاطعانه» رد کرد.

پسکوف تصریح کرد: «ما هنوز نمی‌‍دانیم آن‌هایی که این اتهام‌های بی‌اساس را مطرح می‌کنند، از چه داده‌هایی استفاده کرده‌اند؟»

حضور سران سه دستگاه اطلاعاتی امریکا در جلسۀ کمیتۀ نیروهای مسلح سنا (16 دی 95، عکس از رویترز)

نهادهای جاسوسی امریکا جمعه (17 دی) با انتشار گزارشی مدعی شدند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شخصاً دستور حملۀ هکری به ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، را صادر کرده است.

مقام‌های اطلاعاتی امریکا می‌گویند هدف از این حمله‌های هکری کمک کردن به دونالد ترامپ برای شکست دادن هیلاری کلینتون در انتخابات بوده است.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پوتین متن ترجمه‌شدۀ این گزارش را خوانده است یا خیر، گفت چیزی در این گزارش وجود نداشت که «ارزش خواندن دقیق را داشته باشد.»

این در حالی است که سران سه دستگاه اطلاعاتی امریکا پنج‌شنبه (16 دی) روسیه را به دلیل «برنامۀ سایبری تهاجمی و بسیار پیشرفته‌اش» تهدیدی جدی علیه منافع گوناگون واشنگتن خوانده بودند.

جیمز کلاپر، رئیس ادارۀ اطلاعات ملی، دریاسالار مایکل راجرز، رئیس آژانس امنیت ملی، و مارسل لتر، معاون وزیر دفاع امریکا در امور اطلاعاتی، پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک در جلسۀ کمیتۀ نیروهای مسلح سنا اعلام کردند: «روسیه یکی از بازیگران تمام عیار در عرصۀ سایبری است که برای دولت، ارتش، بخش‌های دیپلماتیک، تجاری و زیرساخت‌های مهم امریکا تهدیدی جدی به شمار می‌رود.»

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku