News   /   آمريکا

واشنگتن: روسیه تهدیدی موجودیتی برای امریکاست

دبورا جیمز، وزیر (صغیر) نیروی هوایی امریکا (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

وزیر نیروی هوایی امریکا می‌گوید افزایش قدرت نظامی روسیه، ازجمله زرادخانه‌های اتمی‌اش، این کشور را به تهدید موجودیتی  «شمارۀ یک» برای امریکا تبدیل کرده است.

دبورا جیمز روز یکشنبه در سخنانی در نشست دفاعی سالانۀ ریگان در کالیفرنیا، روسیه را به حملات سایبری علیه امریکا متهم و دربارۀ افزایش تقابل نظامی میان این دو کشور به‌شدت ابراز نگرانی کرد.

جیمز گفت: «روسیه تهدید شمارۀ یک امریکاست. ما تهدیدهای زیادی پیش روی داریم، اما روسیه به خاطر توانایی اتمی، یک تهدید موجودیتی علیه امریکا به شمار می‌آید.»

وی همچنین تقابل اخیر جنگنده‌های روسیه و امریکا را «بسیار نگران‌کننده» خواند و گفت نیاز است گفتگوهای بیشتری میان دو طرف به‌منظور اجتناب از تکرار چنین حوادث «بسیار خطرناک هوایی» که ممکن است موجب بروز جنگ شود، صورت گیرد.

جیمز این اظهارات را در حالی مطرح کرد که هشدارهای مشابهی در این کنفرانس از سوی دیگر مقامات نظامی امریکایی مطرح شد.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا (عکس آرشیوی)

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، در این کنفرانس گفت روسیه مصمم به محدود کردن قدرت ناتو و ممانعت از قدرت‌نمایی امریکا در سراسر جهان است.

 وی با اشاره به مناقشات نظامی کنونی در اوکراین و سوریه گفت: «آن‌ها به‌صورت مکرر و در مکان‌هایی که چندین دهه در آنجا حضور نداشتند، عملیات انجام می‌دهند.»

دریاسالار جان ریچاردسون، فرمانده عملیات دریایی ارتش امریکا، نیز با ذکر مواردی مشابه، گفت برقراری ارتباطاتِ بیشتر با روسیه «باارزش» خواهد بود.

به گفتۀ ریچاردسون، پس از همه‌پرسی جدایی شبه‌جزیرۀ کریمه از اوکراین و الحاق به روسیه، نیروی دریایی امریکا همۀ ارتباطات با نیروی دریایی روسیه را قطع کرده است.

همچنین تنش میان دو کشور پس از تعقیب و گریز جنگنده‌های دو کشور بر فراز دریای بالتیک و همچنین اتهامات مقامات واشنگتن مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، بالا گرفته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku