News   /   آسيا   /   تلگرام

اعزام 300 تفنگدار دریایی امریکا به افغانستان

امریکا حدود 300 تفنگدار دریایی به افغانستان اعزام خواهد کرد. (تصویر آرشیوی)

ارتش امریکا اعلام کرد حدود 300 تفنگدار دریایی به ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعزام می‌شوند تا نیروهای افغان را آموزش دهند.

یگان تفنگداران دریایی ارتش ایالات متحده جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد بنا به درخواست ستاد فرماندهی مرکزی امریکا و نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان «حدود 300 تفنگدار دریایی برای کمک به ناتو، در بهار 2017 به ولایت هلمند اعزام خواهند شد.»

در این بیانیه آمده است نیروهای امریکایی «فرماندهان کلیدی در لشکر 215 ارتش ملی افغانستان و در منطقۀ 505 پلیس ملی را آموزش و (به آنها) مشاوره می‌دهند.»

یگان تفنگداران دریایی ارتش امریکا افزود ارائۀ مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان در حفظ مناطقی که آزاد شده است، تأثیرگذار خواهد بود.

تفنگداران دریایی امریکا که در تجاوز سال 2001 به افغانستان جزء اولین نیروهای اعزام‌شده به این کشور بودند در سال 2014 از افغانستان خارج شدند و مبارزه با طالبان را به نیروهای افغان سپردند.

اعزام تفنگداران دریایی امریکا به ولایت آشوب‌زدۀ هلمند در حالی صورت می‌گیرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، - که آخرین روزهای ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند - پیشتر وعده داده بود تعداد نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان را به پنج هزار و 500 نفر برساند.

با وجود این، حدود هشت هزار و 400 نیروی ارتش امریکا در افغانستان حضور دارند و قرار است تفنگداران دریایی نیز به هلمند اعزام شوند.

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای ارتش و پلیس افغانستان در مبارزه با عناصر طالبان در این ولایت به شدت دچار مشکل هستند.

ارتشبد جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، اوایل دسامبر 2016 گفته بود طالبان در هلمند به شدت فعال است.

نیکلسون خاطرنشان کرد: «پیوندی که میان شورشیان و باندهای تبهکاری در هلمند وجود دارد سبب شده این ولایت به عرصۀ چنین جنگ دشواری تبدیل شود.»

به گفتۀ این مقام امریکایی، دولت افغانستان کنترل حدود 64 درصد از خاک این کشور را در اختیار دارد. این رقم در اوایل سال گذشتۀ میلادی حدود 68 درصد بوده است.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku