News   /   اروپا   /   آسيا

اعزام نظامیان انگلیسی به ولایت هلمند

یگانی متشکل از حدود 30 سرباز نیروی هوایی ویژه (اس.آ.اس) برای حمایت از نیروهای افغان در دفاع از ولایت هلمند به جنوب افغانستان اعزام شده‌اند.

انگلیس از اعزام پرسنل نظامی به ولایت هلمند در جنوب افغانستان خبر داده است.

به گفته منابع محلی در افغانستان، اعزام نیروهای انگلیسی در پی گزارشاتی حاکی از سقوط قریب‌الوقوع هلمند به دست نیروهای طالبان صورت گرفته است.

انگلیس در سال 2015 به عملیات رزمی خود در افغانستان پایان داد.

به گزارش رویترز، در حال حاضر، حدود 450 نیروی نظامی انگلیسی به منظور حمایت از ارتش افغانستان و نیروهای امنیتی در این کشور حضور دارند. به گفته لندن، استقرار اخیر شمار معدود پرسنل نظامی در هلمند با اهداف مستشاری انجام شده است.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، یگانی متشکل از حدود 30 سرباز نیروی هوایی ویژه (اس.آ.اس) و 60 نیروی ویژه امریکایی برای حمایت از نیروهای افغان در دفاع از منطقه اعزام شده‌اند. بر اساس اعلام وزارت دفاع، این اکیپ در عملیات رزمی شرکت نخواهد داشت.

یک سخنگوی وزارت دفاع گفت: «این پرسنل بخشی از یک اکیپ بزرگتر ناتو هستند، که برای حمایت از ارتش ملی افغانستان ماموریت مستشاری انجام می‌دهند؛ آن‌ها در عملیات رزمی مشارکت نخواهند داشت و در خارج از اردوگاه نیز مستقر نخواهند شد.»

هلمند که به طور سنتی قلب مواضع طالبان در نظر گرفته می‌شود در پی تشدید حملات این گروه در ماه‌های گذشته صحنه درگیری‌های شدید بوده است.

بیش از 450 مورد از تلفات نظامیان مرد و زن انگلیسی در افغانستان در استان هلمند بوده است.

تگ: هلمند


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku