News   /   گزارش   /   تلگرام

پرتاب موشک بردبلند اس 200 در آخرین روز رزمایش ارتش

استقرار عملیاتی سامانۀ موشکی برد بلند اس۲۰۰ در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 (عکس از خبرگزاری تسنیم)

نیروهای مسلح ایران در جریان آخرین مرحلۀ رزمایش قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران، یک فروند موشک زمین به هوای اس200 را با موفقیت در جزیرۀ خارک آزمایش کردند.

حمید جوانی، خبرنگار اعزامی پرس‌تی‌وی به منطقه اطلاعات بیشتری دربارۀ این رزمایش ارائه می‌کند.

نیروهای مسلح ایران به رزمایش گستردۀ پدافند هوایی در جزیرۀ خارک در جنوب ایران ادامه می‌دهند.

مرحلۀ سوم و پایانی رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 7 چهارشنبه (8 دی) با پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های میان‌برد و برد بلند در جزیرۀ خارک در جنوب ایران برگزار شد.

طبق برنامه نیروهای مسلح ایران همچنین در این روز از سامانه‌های دفاع موشکی علیه مواضع دشمن فرضی استفاده کردند.

برای نخستین بار پس از جنگ ایران و عراق، در حالی که رادار کنترل آتش افق ادارۀ عملیات را به عهده داشت، سامانۀ بومی دفاع هوایی مرصاد نیز برای شلیک موشک‌های میان‌برد شلمچه استفاده شد.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز با موفقیت سامانۀ پدافندی تلاش و موشک سطح به هوای اس 200 را مورد آزمایش قرار داد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی در این رزمایش گفت: «موشک‌های ما اهداف کوچک را هدف قرار داد و نابود کرد. این از دقت بالای سامانۀ موشکی ما و توانایی در مقابله با تهدیدها در هر نقطه‌ای حکایت می‌کند. این مسئله اعتماد به نفس نیروهای ما را بالا می‌برد و به مردم احساس امنیت و اطمینان می‎دهد.»

و در نهایت نیروهای مسلح ایران برای نشان دادن قدرت نظامی خود مراسم رژه‌ای را برگزار کردند و جدیدترین تسلیحات نظامی خود را به نمایش گذاشتند. نیروهای ایرانی در طول این رزمایش بیش از 10 بار به هواپیماهای نیروهای فرامنطقه‌ای در خصوص عدم نزدیک شدن به محدودۀ هوایی آسمان منطقۀ عمومی رزمایش هشدار دادند.

هدف از برگزاری این رزمایش 3 روزه، ارتقای هماهنگی مؤثر بین سامانه‌های دفاع هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

در این رزمایش موشک مرصاد 2 با موفقیت از سکوی تلاش شلیک شد. این یک نمونه از دستاوردهای بی‌شمار نیروهای ایرانی است. نیروهای مسلح ایران باید با جدیدترین پیشرفت‌هایی که آنان را به یکی از قدرتمندترین نیروها در منطقه تبدیل کرده است، همراه شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku