نصرالله: امریکا در پی انتقال داعش از موصل به دیرالزور

سخنرانی سید حسن نصرالله همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی در مجمع سیدالشهداء شهر بیروت

دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید امریکایی‌ها قصد دارند تروریست‌های داعش را سر و سامان داده و از موصل در عراق به سوی دیرالزور در سوریه سوق دهند.

سید حسن نصرالله عصر سه‌شنبه همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی در سخنانی در مجمع سیدالشهداء شهر بیروت تصریح کرد منطقه وارد مرحلۀ جدیدی از بحران شده‌است.

وی با اشاره به شکست طرح آتش‌بس روسیه و امریکا در سوریه گفت این آتش‌بس می‌توانست به نتیجه برسد اما بدعهدی امریکایی‌ها این طرح را به شکست کشاند.

نصرالله تأکید کرد امریکائی‌ها نشان دادند که نمی‌توانند جبهةالنصره را از دیگر گروه‌های تروریستی، به دلیل وجود پیوند عضوی میان آنان، تفکیک کنند.

 دبیرکل حزب‌الله با اشاره به حملۀ هوایی امریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور بیان داشت حملات امریکائی‌ها در دیرالزور اشتباهی صورت نگرفته و هدف آنان دورساختن ارتش سوریه از این منطقه و فراهم‌کردن زمینه برای حضور داعش بوده‌است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه منطقه با افزایش تنش‌ها و درگیری‏ها روبرو است، بر ثبات و پایداری محور مقاومت در برابر جبهه امریکایی، اسرائیلی و سعودی که خواهان به شکست کشاندن راه‌های سیاسی برای حل مشکلات منطقه هستند، تأکید کرد.

عربستان خواستار نابودی محور مقاومت

دبیرکل حزب الله با تأکید بر اینکه عربستان و حامیان آن با برگزاری انتخابات در سوریه مخالف بوده و بر ادامه جنگ در این کشور اصرار می‌کنند گفت: «هدف این محور تضعیف و نابودی دولت سوریه به عنوان محور مقاومت و خرسند ساختن اسرائیل است.» 

وی با اشاره به درگیری میان گروه‌های تکفیری متحجر و کشته شدن صدها تن از آنان، خاطرنشان کرد در صورت تسلیم شدن ملت سوریه و از بین رفتن رهبران این کشور، سوریه به صحنه ناآرامی‌های دائمی تبدیل خواهد شد. وی گفت ملت سوریه به تنهایی می‌تواند بحران سوریه را حل کند. 

سعودی‌ها در یمن شکست می‌خورند

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به تداوم جنگ بیش از یکساله در یمن گفت: «عربستان سال‌ها از موقعیتی خودبینانه به یمنی‌ها نگاه کرده و سعی کرده‌است آن‌ها را وابسته به خود نگه دارد.»

وی با اشاره به هدف قرار گرفتن تمامی تأسیسات، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی در یمن در تجاوز سعودی‌ها که با سکوت جهانی همراه بوده‌است، تأکید کرد: «عربستان از مذاکرات برای تسلیم شدن یمنی‌ها استفاده کرد ولی یمنی‌ها تسلیم نشدند.»

نصرالله همچنین با اشاره به مانع تراشی سعودی‌ها در معالجه بیش از 600 مجروح حادثۀ صنعا گفت: «سعودی‌ها عامدانه در پی افزایش قربانیان این جنایت هستند.»

نصرالله گفت سردمداران کنونی عربستان باید بدانند که نبرد در یمن هیچ افق روشنی ندارد و آن‌ها شکست خواهند خورد و کشورشان را نابود خواهند کرد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه رژیم سعودی ملیاردها دلار برای ایجاد وجهۀ مثبت خود در جهان و خرید تسلیحات نظامی خرج می‎کند، گفت: «آن‌ها نتوانسته‌اند از مرزهای خود در برابر پابرهنگان یمنی دفاع کنند.»

نصرالله به سعودی‌ها نصیحت کرد: «به ریختن خون یمنی‌ها پایان دهند چرا که خون مردم بیگناه یمن دامن آنان را خواهد گرفت.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku