سید حسن نصرالله تأکید کرده است تحولات میدانی، سرنوشت سوریه را رقم می‌زند

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان

 سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرده است هیچ افق سیاسی برای برون‌رفت از بحران سوریه وجود ندارد.

به گزارش روزنامۀ الأخبار لبنان، سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم دیدار سالیانۀ خود با مداحان در آستانه ماه محرم‌الحرام این مطلب را بیان کرده‌است.

 بر اساس این گزارش، نصرالله با اشاره به حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه تأکید کرد: «ما در سوریه از موجودیت خود دفاع می‌کنیم و همه این را می‌دانند. دستاوردهای ما بسیار بزرگ بوده است. ما خطرات موجود را دفع کرده‌ایم، اما هنوز این خطرات به پایان نرسیده است به‌ویژه اینکه گروه‌های تکفیری همچنان از حمایت عربستان و قطر و ترکیه و آمریکا و فرانسه برخوردارند.»

سید حسن نصرالله در خصوص بحران سوریه گفت: «هیچ افقی برای راه‌حل سیاسی وجود ندارد و حرف آخر را تحولات میدانی می‌زند.»  دبیرکل حزب‌الله افزود: «اوضاع همچنان به ویژه بعد از بالاگرفتن تنش میان آمریکا و روسیه و تداوم بی‌اعتمادی طرفین پیچیده‌تر می‌شود.»

نصرالله بیان داشت: «در سوریه، هیچ معارض مسلح معتدلی وجود ندارد، معارضان یا با داعش هستند یا با النصره. این دسته‌بندی‌ها و سهل‌انگاری‌ها در پروندۀ سوریه نزدیک بود به عراق نیز راه‌یابد، اما مداخلۀ مستقیم ایران و فتوایِ جهاد آیت‌الله سیستانی مانع از این کار شد.»

تصویر آرشیوی رزمندگان حزب‌الله لبنان

 دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «امید زیادی به نابودی داعش در عملیات نظامی در عراق وجود دارد ، اما همچنان خطر ایجاد ناامنی وجود دارد.»

سید حسن نصرالله در ادامه بیان داشت امروز منطقه، وارد شرایطی سرنوشت‌ساز شده است. عربستان بر دامنۀ درگیری‌ها افزوده است و سعی دارد به همراه آمریکا و انگلیس، درگیری‌ها را مذهبی کند ، اما این درگیری‌ها سیاسی است و سیاسی باقی خواهد ماند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku