News   /   مصاحبه

تحلیلگر: امریکا و روسیه به درگیری نهایی با یکدیگر نزدیک می‌شوند

یک تعمیرکار روس در حال بررسی سامانۀ موشکی اسکندر است (عکس از رویترز)

الکس کریستوفورو، تحلیلگر سیاسی عقیده دارد اوضاع در سوریه و اوکراین نشان از آن دارد که امریکا و روسیه به سوی یک درگیری نهایی حرکت می‌کنند.

کریستوفورو، نویسنده و مفسر سیاسی در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: «ما به سوی یک مناقشه بین امریکا و روسیه و یا ناتو و روسیه حرکت می‌کنیم. [وضعیت در] اوکراین و سوریه هر دو نمونه‌هایی از تشدید نیاز امریکا به درگیری با روسیه هستند.»

این در حالی است که روسیه از استقرار سامانه‌های موشکی اسکندر در پایگاه کالینگراد در نزدیکی مرز خود با کشورهای حوزۀ بالتیک که عضو ناتو هستند، خبر داده‌است.

منطقۀ کالینگراد بین کشورهای لیتوانی و لهستان قرار دارد.

در همین حال لهستان و لیتوانی نیز با ابراز نگرانی از این اقدام روسیه از اعضای ناتو خواسته‌اند به آن اعتراض کنند.

لیتوانی می‌گوید برد موشک‌های اصلاح‌شدۀ اسکندر تا 700 کیلومتر است یعنی می‌توانند از کالینگراد تا برلین، پایتخت آلمان، نیز برسند.

کریستوفورو در ادامه گفت: «روسیه موشک‌ها را داخل خاک خودش حرکت می‌دهد. هر کشور مستقلی حق دارد چنین کاری انجام دهد.»

وی همچنین تأکید کرد روسیه با این اقدام صرفاً به رزمایش‌های نظامی تحریک‌آمیزی که امریکا و متحدان این کشور در ناتو از زمان هدایت کودتا در اوکراین در مرزهای روسیه اجرا کرده‌اند، پاسخ می‌دهد.

این مفسر سیاسی در پایان گفت: «بنابراین این فقط بخشی از یک آموزش نظامی برنامه‌ریزی‌شده است. روس‌ها موشک‌ها را داخل خاک خودشان جابجا می‌کنند... اما شما می‌بینید که لیتوانی، لهستان و امریکا چگونه سعی می‌کنند بگویند این [مسئله] را تجاوز و خصومت روسیه قلمداد می‌کنند. همۀ این اقدامات بخشی از یک روسیه‌هراسیِ در حال افزایش و خطرناک است که به طرز غیرمسئولانه‌ای در حال گسترش یافتن است.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku