News   /   مصاحبه   /   تلگرام

تحلیل‌گر سیاسی: دولت ترامپ زیر نفوذ الیگارش‌های امریکا است

مایکل جونز، سردبیر نشریه کالچر وارز، حین مصاجبه با پرس تی‌وی از ساوت بند ایندیانا

مایکل جونز، مفسر سیاسی مقیم ایالت ایندیانای امریکا، معتقد است الیگارش‌های امریکا دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را زیر نفوذ خود گرفته و در حال پیشبرد سیاست هواداری از اسرائیل هستند.

جونز که مؤلف، استاد پیشین دانشگاه و سردبیر کنونی مجلۀ «کالچر وارز» است، این اظهارات را سه‌شنبه در مصاحبه با پرس تی‌وی عنوان کرد.

ارتش امریکا بامداد جمعه (18 فروردین 96) در پی فرمان دونالد ترامپ 59 موشک کروز تاماهاک، به چندین هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد.

این حمله پس‌ازآن انجام شد که امریکا و متحدان غربی‌اش دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، را مسئول حملات شیمیایی به استان ادلب دانستند.

ارتش امریکا ادعا کرد که پایگاه هوایی یادشده انبار تسلیحات شیمیایی و هواپیماهای سوری بوده است.

این در حالی است که دمشق در سال 2014 در پی یک حملۀ سمی در حومۀ پایتخت داوطلبانه انبار تسلیحات شیمیایی خود را از بین برد.

جونز گفت: «آنچه ما ظرف هفتۀ گذشته شاهد آن بودیم خیانت آشکار به تمام کسانی است که به ترامپ رأی دادند. شعاری که دونالد ترامپ از آن برای پیروزی در انتخابات بهره می‌گرفت این بود که «امریکا اولویت دارد». معنای این شعار احیای مشاغل در امریکا و ترک سیاست جنگ‌افروزی در خاورمیانه بود.»

وی تصریح کرد: «آنچه از حملۀ موشکی به پایگاه هوایی سوریه برمی‌آید کنار گذاشتن شعار اولویت‌بخشی به منافع امریکا است؛ این اقدام در جهت اولویت‌بخشی به منافع اسرائیل است.»

این مفسر خاطرنشان کرد: «تیلرسون، وزیر خارجه امریکا، پیش از انتخابات علناً اعلام کرده بود که ادامۀ جنگ سوریه هیچ سودی در برندارد و اینکه قرار نیست که اسد برکنار شود.»

جونز تصریح کرد: «این امر نقض کامل همۀ وعده‌های انتخاباتی ترامپ است و خاورمیانه را در معرض فاجعه قرار خواهد داد»

جونز در جمع‌بندی اظهارات خود گفت: «ما شاهد انتقام‌جویی الیگارش‌ها هستیم. اقلیت حاکم دولت ترامپ را تحت کنترل خود دارند و ازآن‌ درجهت تعقیب سیاست اولویت‌بخشی به منافع اسرائیل استفاده می‌کنند.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku