News   /   اروپا

اوکراین: بازداشت مظنون فرانسوی پیش از حمله به پاریس

تصویری آرشیوی از نیروهای گارد مرزی اوکراین (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مقامات اوکراین می‌گویند یک فرد مسلح را که قصد اجرای یک حملۀ تروریستی در فرانسه داشته است، در مرز اوکراین- لهستان دستگیر کرده‌اند. 

گارد مرزی اوکراین روز شنبه اعلام کرد این مظنون تروریستی را که تبعۀ فرانسه و حامل سلاح و مواد منفجره بود، اواخر ماه مِه (اوایل خرداد ماه) دستگیر کرده‌ است.

شبکۀ تلویزیونی ام6 فرانسه روز جمعه گزارش داد نیروهای گارد مرزی اوکراین در حالی این مرد 25 ساله را دستگیر کردند که وی در خودرویش چندین موشک‌انداز و تفنگ کلاشینکف جاسازی کرده بود.

اولِگ سلوبادییَن، سخنگوی گارد مرزی اوکراین خبر دستگیری این فرد را تأیید کرد.

براساس گزارش ام6، این مظنون که قصد داشته یک عملیات تروریستی در فرانسه اجرا کند در حال حاضر در اوکراین به سر می‌برد و احتمالاً با درخواست استرداد مقامات فرانسه به پاریس فرستاده خواهد شد.

از سوی دیگر وزارت کشور فرانسه اعلام کرد مقامات قضایی در حال بررسی این پرونده هستند.

حملات تروریستی گروه داعش در تاریخ 22 آبان 1394 به پاریس، پایتخت فرانسه 130 کشته به جا گذاشت. 

مقامات امنیتی در اروپا از آبان ماه سال گذشته که حملات تروریستی گروه داعش در پاریس، پایتخت فرانسه 130 کشته بر جای گذاشت، در حالت آماده باش هستند.

با وجود تشدید تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی، اوایل فروردین ماه سال جاری حملات تروریستی داعش در فرودگاه و متروی بروکسل، پایتخت بلژیک منجر به کشته شدن 32 نفر شد.  

مقامات ایالات متحده امریکا روز سه‌شنبه (11 خرداد) به اتباع خود در اروپا در مورد احتمال وقوع حملات تروریستی تازه هشدار داد.

براساس پیام هشدار امریکا، احتمال وقوع حملات تروریستی در مسابقات فوتبال یورو 2016 که هفتۀ آینده در فرانسه آغاز می‎‌شود نیز وجود دارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku